Ga naar inhoud

Temperatuurverschil ECU en Meter


Mark Post

Aanbevolen berichten

Allen, het valt mij op dat de temperatuurmeter van VDO een lagere temperatuur aangeeft als het motormanagement. Is dit te verklaren omdat 1 van de sensors misschien achter de thermostaat zit? Het gaat om een Ford Zetec Blacktop. ECU sensor is orgineel Ford. Temperatuurmeter en sensor zijn van VDO.Beide nieuw. Verschil is redelijk wat zeker bij de koude start en het verder warm worden van de motor. Naar maten de motor warmer wordt is het verschil kleiner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mark,

Dit is niet heel vreemd als sensoren op verschillende posities zitten. Ik neem aan dat je met achter de thermostaat bedoelt dat de sensor in het circuit van de motor en kachel zit.(waarschijnlijk heb je geen kachel dus dat is dan afgedopt) deze temperatuur zal sneller moeten stijgen dan de andere sensor. Pas als de thermostaat echt open gaat dan krijgen allebei de sensoren ongeveer dezelfde temperatuur.

Ik weet niet of je een originele ECU hebt of een stand-alone ECU maar daar kan ook verschil in zitten. Als je een stand-alone ECU hebt dan moet je vaak de kalibratie van de temperatuur sensor kiezen. Als deze kalibratie niet matched met de sensor krijg je ook afwijkende waardes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de draden naar de sensoren omwisselen. Als je dan hetzelfde effect hebt dan komt het door de locatie van de sensoren. Zie je iets anders dan kun je met die info weer verder zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...