Ga naar inhoud

Even voorstellen...


Mark van Vlerken

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben Mark en kom uit Krimpen aan den IJssel (ZH). Ik zal even kort toelichten wat voor 'n auto ik heb en hoe ik er aan ben gekomen.

Ik bezit een JC Locust kitcar (niet te verwarren met de Locost). Deze heb ik twee jaar geleden van mijn vader overgenomen nadat deze 10 jaar onafgebouwd in een schuur heeft gestaan. Mijn vader had er toentertijd enthousiast de motor en versnellingsbak uitgetrokken (die moesten worden vervangen), maar daar is het eigenlijk bij gebleven vanwege misschien iets te ambitieuze plannen. Ik heb de wagen toen naar mijn garage gebracht met één doel; hem rijdend en APK-waardig krijgen. Het mooi maken kwam later. Zodoende heeft de wagen sinds een half jaar weer een APK en heb dus nog mooi de herfst van 2016 mee kunnen pakken. Heerlijk even al je gedachten en zorgen opzij en lekker toeren...

Wat technische details van de wagen, voor wie het interesseert:

Voor deze auto is een Triumph Spitfire als donorauto gebruikt. Bij aankoop zat er een 1.3 blok in, maar ik heb deze vervangen door een gereviseerde 1.5 met twee SU carburateurs. Auto weegt 680kg, dus je komt er lekker mee weg, al trek je er niet de straatstenen mee uit het wegdek. Dat is ook eigenlijk precies wat ik wil; een rustige auto waar ik lekker in kan toeren. En het moet daarnaast voor mij ook een beetje betaalbaar blijven.

De auto hebben we gekocht toen 'ie al in elkaar zat, en komt van origine uit Engeland. Meer geschiedenis heb ik er helaas niet van.

Als het goed is gaat mijn broer de wagen dit jaar opnieuw spuiten (hij is schade-hersteller van beroep) in de kleuren british racing green met geel. En er moeten eigenlijk ook nieuwe stoelen, nieuwe velgen en een nieuw dashboard op. Maar dat komt wel...

Hier wat foto's van mijn wagen. Hij ziet er dus helaas niet helemaal tip top uit, maar ik ben al heel blij dat ik hem (bijna in mijn eentje) weer rijdend heb gekregen! :)

IMG_20160710_145416.jpg

 

En zo kreeg ik hem:

IMG-20160606-WA0001.jpg

Ik ben nog aan het twijfelen of ik lid word van de KCC. Gelijk hier even een vraag over; mag je alleen met de toerritten meedoen als je lid bent?

Zijn er hier trouwens nog meer Locust bezitters?

Groeten en wellicht tot ziens op een van de meetings!

Mark

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum Mark.!

Als je lid wordt dan mag je met alles meedoen. Ook als niet lid mag je overigens aan ritten deelnemen zonder echter de voordelen te hebben als KCC lid.

Dus vele voordelen ( verzekering, kortingen bij onze adverteerders, 4x per jaar het glossy clubblad Kis4all etc ) én wel degelijk tourritten waaronder één in de Ardennen dit komend voorjaar.

Meer hierover komende maand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei J. Bakker:

als je toerritten wilt rijden moet je hier niet zijn maar dan moet je hier zijn http://sevenclub.nl/

Volgens mij zijn er bij de kcc wel degelijk toeritten. Zo ver ik heb meegemaakt zijn die reuze gezellig en leerzaam. Het lidmaatschap kost relatief weinig, sterker nog als je de voordelen meepikt is het zelfs kosten besparend.  Veel succes met je keuze ps. Je kunt ook van beide lid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in iedergeval zeker welkom in deze groep 

en heel veel toerplezier  en gewoon lid worden dan heb je ook mooie korting bij ABC verzekeringen

 

gr rob vanuit het zuiden van nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...