Ga naar inhoud

MT75 versnellingsbak


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo, ik weer.  Ik was vandaag bij Hans HB Motorsport om bougie kabels op te halen, hij vertelde mij dat het heel simpel en goedkoop is om er zo'n 80 pk bij te brengen, ik gelijk enthousiast natuurlijk, dan zou onze VM77 zo'n 280 pk  in de borst hebben, we kregen het over wat voor een versnellingsbak er aan de Cosworth motor zit geschroefd, dat is een MT75 bak zeg ik, o' zij hij, jaha dat is eigenlijk niet de goede bak voor die pk' s en Nm.   Domper dus ,  Ik dacht dat een MT75 bak een sterke bak was, heeft er iemand ervaring met wat deze bak aan kan??  Ik dacht dat ik ergens gelezen had op de KCC forum dat er auto's rond rijden met meer pk's dan 280, kan / wil iemand mij daar iets over verlallen a.u.b .

prettig weekend en Gr. Ad C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik toch eerst wat meer drank op hebben om erover te kunnen verlallen.

Met de lichte autos die wij hebben kun je wel iets meer koppel door een bak halen. Hoeveel? Ik zou het niet met garantie durven vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ook een beetje af hoe je om gaat met een bak. sommigen kunnen met 100nm al een bak stuk krijgen.

Hoe de koppelkromme in verhouding tot het toerental en de bakverhoudingen zich manifesteren.

Met het motormanagement kun je dit tegenwoordig wel versnellings afhankelijk regelen. Dan kun je er voor zorgen dat je bijvoorbeeld in de eerste 2 versnellingen niet het maximale vermogen tot je beschikking hebt. Waarschijnlijk trek je dan nog harder op ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...