Ga naar inhoud

Rammel in de uitlaat


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo manne, misschien voor iemand een goede tip die een rammel in de uitlaat heeft zitten.

Ik had, ja had ook zo'n irritante rammel in de uitlaat zitten die bij bepaalde toeren boven het motorgeluid uit kwam, ik heb met de gedachten rond gelopen om de uitlaat door te slijpen om te kijken wat het was. S' nachts als je niet kunt slapen ontstaan er wel eens goede ideeën en had er zo een, ik kon zien, als ik er de uitlaat af had hoe het er binnenin uitzag, daar zat een dubbele pijp in met gaatjes ( geperforeerd plaat ) dat liep door tot het midden van de uitlaat, daar kwam de rammel vandaan, het visioen bracht mij de oplossing, ik heb er vanaf de buitenkant, iets voor het midden 4 parkers in de uitlaatpijp gedraaid die zolang waren dat ze 1cm in de geperforeerde binnenpijp werden gedraaid , probleem op gelost, de rammel was helemaal verdwenen. Ik heb RVS Parkers gebruikt met een conische kop.

Misschien heeft iemand er iets aan

met vriendelijke groet

AD COERTJENS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik wilde dat een rammelende uitlaat mijn probleem was waar ik wakker van lag.

Maar nee, ik heb ook geen rammelende uitlaat. Maar je hebt dus een schottendemper, zover ben ik wel gekomen. Die rammelen vaker dan een absorptie demper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel Ad, hier ook een irritante rammel in de uitlaat bij snelheden boven de 90/100 km/uur in mijn VM. die optreden bij warme uitlaat, zeg maar na 20/30 km. De uitlaat is star verbonden met het uitlaatspruitstuk. Op zich al geen goede zaak. Daarom ga ik eerst dit proberen op te lossen door achter het spruitstuk doch voor de lambdasonde een flexibel deel te plaatsen. Ik ga ervan uit dat deze flexibele delen gasdicht zijn. Het deel van de uitlaat tot aan het achterwiel hangt op een bevestigingspunt aan het chassis. Dus ik ben bang dat er dan ook een tweede bevestigingspunt moet komen. Voorlopig ben ik druk met andere dingen dus of dat dit jaar nog gaat gebeuren weet ik niet.

Met vriendelijk groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo gasten, ik ben zo iemand die blijft zoeken naar een rammel of bij geluid, ik wil alleen de motor horen, ik geef gelijk toe dat als je onverschillig bent een stuk makkelijker is, maar ja zo zit dit beestje niet in elkaar ! 

Mvg. Ad C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...