Ga naar inhoud

Brandstof tanken


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo manne en vrouwe.

Hebben jullie ook zo'n moeite met tanken, continu het tankpistool af slaan, is daar een speciale greep/stand voor om de spuitmond in de tankopening te houden, de vulpijp van mijn VM loopt zo'n 15 cm horizontaal naar achter en dan haaks naar beneden ? Zonder knoeien gaat het nooit, goed of niet goed? Graag hoor ik jullie ervaringen.

met vriendelijke groet

Ad Coertjens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ad en Peter,

 

Met bijvullen heb ik geen problemen. Kan gewoon tanken tot de nozzle vanzelf afslaat. Geen serieuze lekkage buiten een paar druppels.

Ik weet niet of ik een originele tank heb... Jullie wel?

 

Grtz Edwin

large.2012-05-24-108_1024.jpglarge.2012-05-24-109_1024.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Join inderdaad de club

Ik hou het tankpistool ongeveer 5cm in de vulopening en dan duw ik hem tegen de zijkant. Beetje half gas en dan gaat het prima.

Bij veel tankpistolen slaat die ook af als je het pistool te veel horizontaal houd. Gelukkig hoef ik nooit meer dan 25 liter te tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik druk het tankpistolen er altijd helemaal in. Wat ik doe is zorgen dat het tankpistolen de buis van de tank niet raakt dan kun je aardig zoniet volgas tanken zonder af te slaan. De laatste 3 liter gat er wel met wat meer moeite in. Ook een optie is het tankpistolen een kwartslag te draaien dan gaat het tanken ook lekker snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Edwin.

De omvang van de tank lijkt mij het zelfde als die van mijn VM, wel zit bij mij de vulpijp links, de vulpijp is bij jou VM een 45 gr bocht gemonteerd, bij mijn VM loopt de vulpijp tot boven de tankaansluiting door met een 90 gr. bocht, dus denk ik dat hij bij jou makkelijker tanken is.        De andere bericht gevers ook bedankt voor hen reactie.

mvg.

Ad Coertjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bij mijn VM is het tanken ook een groot drama. Mijn aansluiting op de tank ziet er ongeveer hetzelfde als die van Edwin (45 graden), maar mij lukt het nooit om snel te tanken. Bij mij slaat hij ook direct af of spuugt grote hoeveelheden brandstof eruit. Ik heb al van alles geprobeerd met andere posities van het tankpistool of deze er niet helemaal in te stoppen, helaas zonder resultaat.

De winter ga ik eens kijken of ik dat kan verbeteren, want ik sta soms 10 minuten te tanken op 30 liter.

Wordt ook vervolgd...

gr, Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ben Ubaghs:

Edwin,

Zou je ook eens een foto van je tankdop kunnen plaatsen. Misschien heeft die er wel mee te maken. Ik heb nog de originele VM dop erop zitten.

Bedankt en groeten,

Ben.

Ik druk de nozzle er ook altijd helemaal in, net als Joey. Als deze dan afslaat, kan er echt niet veel meer bij... En een 90gr bocht is zeker niet ideaal.

Waar ik wel last van heb is dat de tankdop lekt bij linkse bocht. Daarvoor heb ik een speciaal afsluitstuk gemaakt. Deze foto zal ik straks plaatsen.

Hierbij de gevraagde foto's:

 

 

2012-05-24-107_1024.jpg

tankdop.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Edwin,

Ik zie het verschil al. Bij mijn tankdop zit het binnenwerk er nog in (zie foto's). Ik zal die van de winter er eens uitslopen. 

Tevens een foto hoe de aansluiting op de tank zit

Groeten, Ben

IMG_2309 klein.JPG

IMG_2310 klein.JPG

IMG_2043 klein.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Ben Ubaghs:

Hoi Edwin,

Ik zie het verschil al. Bij mijn tankdop zit het binnenwerk er nog in (zie foto's). Ik zal die van de winter er eens uitslopen. 

Tevens een foto hoe de aansluiting op de tank zit

Groeten, Ben

Aha. Nu weet ik waarom mijn dop zo lekte. Bij mij zat waarschijnlijk ook dit binnenwerk erin en heeft de bouwer het eruit gesloopt vanwege dezelfde problemen als jullie...

Daar zal je toch iets voor moeten verzinnen als je daadwerkelijk het binnenwerk eruit sloopt... Ik heb het op deze manier opgelost:

thumb_IMG_4316_1024.jpg

thumb_IMG_4318_1024.jpg

thumb_IMG_4317_1024.jpg

thumb_IMG_4319_1024.jpg

thumb_IMG_4315_1024.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb een nieuwe tank laten maken met boveninvoer, dat tankt perfect

Een VM-vriend van mij tankt met een extra stukje slang van zo'n 30cm en een diameter van ong 3,5 of 4 cm op het vulpistool geschoven...

Schijnt ook te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een brandstofpompje gekocht bij AliExpress ( € 11,- )  dit werkt op een 12 v accu. Stukje slang van 1 meter op het pompje,  Ik haal in een kunststof drum 20 L brandstof, hang het pompje in de het vat, en pomp het zo over, 12 L per/min. Werkt perfect, zonder knoeien, normaal tanken is natuurlijk handiger als het goed gaat. Het pompje is 4 cm in doorsnee, werkt perfect, ik zal proberen een foto te plaatsen.

mvg. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin, ik begrijp uit jouw fotos dat je dan de gehele vuldop afsluit na het tanken. Vreemd, want dat binnenwerk dat er bij mij nog inzit sluit dit niet af en ik heb geen last van lekkende tankdop na het dichtmaken en linker bochten.

Rudie: ik ben er eventueel ook aan het denken om de vuldop voor de tank elders te maken.

Ad, dat pompje kun je wel gebruiken, maar hoe tank je dan als je onderweg ergens een keertje moet tanken? Heb je dan altijd een kan van 20L bij je?

gr, Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een tank boven de achteras, met anti-klots-schotten, goed werkende brandstofmeter en boveninvoer. Inhoud 40 ltr.

Nadeel is dat ik niet meer kan tanken via de dop aan de achterzijde maar het rechter deel van het dekje moet losklikken om bij de nieuwe vuldop te kunnen komen...

Bijkomend voordeel is dat ik nu ook nog eens een lekker grote kofferbak van meer dan 80 ltr heb!  Yesss!

Ik ben nu bezig een brandstofkraan aan de tank te verzinnen. Is toch wel handig wanneer de tank er ooit uit moet...

20130529 (1)monteren .JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeeee, natuurlijk rij ik niet met een kan van 20 L rond, dan ga ik wel aan de pomp tanken, maar dat is wel lastig tanken, maar ik begrijp uit jullie antwoorden dat de meeste er last mee hebben maar dat hoort er bij, dat is misschien ook wel de fun, het is natuurlijk ook geen gewone auto, toch !  Maar Breda is niet ver van Belgie, als wij op zondagmiddag ergens een lekker biertje gaan drinken is het met regelmaat naar Belgie en dan neem ik een kan mee en tank die vol ( altijd tussen de € 1,25- en € 1,35 de liter ) two fly's in one klap, chinees gezegde,     geloof ik  #%¥£~$ ?

Mvg Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit de vuldop horizontaal op de kont van de Striker. Buis van ongeveer 20cm loodrecht de tank in. Werkt ook voor geen kilometer ! Pistool klein stukje erin en druppelen maar. Nou ja, meestal staat er ondertussen wel iemand tegen je aan te kleppen, dus ik merk het al niet meer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...