Jan Dufraing Geplaatst: 29 september 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 september 2016 Iemand een idee waar ik ontbrekende stop op inlaatspruitstuk kan bestellen of hoe anders te herstellen ? Zie foto's Groeten, Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 30 september 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 september 2016 Lijkt mij op een vriesdop afdichting van een gietkern tijdens de produktie. Bij een motorrevisiebedrijf langs gaan met het spruitstuk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Huijts Geplaatst: 30 september 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 september 2016 Hoi Jan, Ik heb nog eens bij mijn c20xe gekeken en hier zit bij mij de slangpilaar voor de stationair toerental regeling. Blijkbaar heb je deze aansluiting niet nodig voor jouw KMS systeem. Als deze opening niet is afgedicht zuigt hij allen maar (ongemeten) valse lucht aan, daarom krijg je hem niet meer aan de praat. Waarschijnlijk is de (provisorische?) dop die de vorige eigenaar gebruikt heeft, verloren gegaan. De conclusie van Harry is wijst in de goede richting. Je zou deze blijvend kunnen afdichten met een vriesdop mits je de goede maat kunt vinden natuurlijk. Dicht deze opening eens effe af met plakband en kijk dan eens of hij nu wel loopt, heb je in elk geval het probleem getackeld. Let wel op dat de plakband niet naar binnen wordt gezogen want dan heb je hem voor de kleppen zitten. Met vriendelijke groet, Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Dufraing Geplaatst: 30 september 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 30 september 2016 Bedankt voor jullie reactie. Ik heb hem inderdaad met ducktape dichtgeplakt en de motor loopt weer. Een maat van mij gaat een stop maken. Een andere optie is een ander inlaatspruitstuk maar als ik het goed voor heb zijn die niet allemaal hetzelfde. Klopt dit ? Grtn, Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 30 september 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 september 2016 Jan, ik heb in het inlaat-spruitstuk van mijn Honda motor ook een ongebruikte opening afgedicht. Ik heb er schroefdraad in getapt en er een boutje met een koperen dichtingsringetje in gedraaid... Greetz, Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Peeters Geplaatst: 20 oktober 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 oktober 2016 Jan, ik ben niet thuis en kan dus niet snel even gaan kijken hoe dat bij mijn auto zit, maar ik zou net hetzelfde doen als wat Patrick zegt. Wel het spruitstuk demonteren voor je er draad begint in te tappen hè, want je kan niet voorkomen dat er spanen naar binnen vallen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Dufraing Geplaatst: 21 oktober 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2016 Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de stop er in geplakt met vloeibaar metaal, dan moest het spruitstuk er niet af. Ondertussen is gebleken dat ook de disbobijn stuk was, motor stond ook te rijk afgesteld. Hij draait nu prima en is tevens heel wat sneller. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.