Ga naar inhoud

Inlaatspruitstuk c20xe


Jan Dufraing

Aanbevolen berichten

Hoi Jan,

Ik heb nog eens bij mijn c20xe gekeken en hier zit bij mij de slangpilaar voor de stationair toerental regeling. Blijkbaar heb je deze aansluiting niet nodig voor jouw KMS systeem. Als deze opening niet is afgedicht zuigt hij allen maar (ongemeten) valse lucht aan, daarom krijg je hem niet meer aan de praat. Waarschijnlijk is de (provisorische?) dop die de vorige eigenaar gebruikt heeft, verloren gegaan. De conclusie van Harry is wijst in de goede richting. Je zou deze blijvend kunnen afdichten met een vriesdop mits je de goede maat kunt vinden natuurlijk. Dicht deze opening eens effe af met plakband en kijk dan eens of hij nu wel loopt, heb je in elk geval het probleem getackeld. Let wel op dat de plakband niet naar binnen wordt gezogen want dan heb je hem voor de kleppen zitten.

Met vriendelijke groet,

Peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb hem inderdaad met ducktape dichtgeplakt en de motor loopt weer. Een maat van mij gaat een stop maken. Een andere optie is een ander inlaatspruitstuk maar als ik het goed voor heb zijn die niet allemaal hetzelfde. Klopt dit ?

Grtn,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

ik heb in het inlaat-spruitstuk van mijn Honda motor ook een ongebruikte opening afgedicht. Ik heb er schroefdraad in getapt en er een boutje met een koperen dichtingsringetje in gedraaid...

Greetz, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jan, ik ben niet thuis en kan dus niet snel even gaan kijken hoe dat bij mijn auto zit, maar ik zou net hetzelfde doen als wat Patrick zegt. Wel het spruitstuk demonteren voor je er draad begint in te tappen hè, want je kan niet voorkomen dat er spanen naar binnen vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de stop er in geplakt met vloeibaar metaal, dan moest het spruitstuk er niet af. Ondertussen is gebleken dat ook de disbobijn stuk was, motor stond ook te rijk afgesteld. Hij draait nu prima en is tevens heel wat sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...