Ga naar inhoud

Routes voor kitcars door leden - Discussietopic


Ramon Koch

Aanbevolen berichten

Onlangs hebben wij een nieuw forumdeel gesticht "Routes voor kitcars door leden". In dit deel worden routes geplaatst die door leden zijn gereden met een kitcar. Zo ontstaat er een mooi archief met interessante routes voor onze auto's. In het openingstopic is wat informatie te vinden over de opzet, en de benodigde gegevens voor een route. Vanwege beperkte tijd zal niet elke route vooraf door bestuur/moderatoren gereden worden, en de verantwoordelijkheid voor een mooie/veilige tocht ligt steeds bij de bedenker.

Om de route topics overzichtelijk te houden, worden deze alleen door moderatoren gevuld. Zelf neem ik daar de hoofdrol in beslag. Na ontvangst van informatie en gps bestand(en) zal ik een controle op het scherm doen en ze daarna vrijgeven aan leden. 

Dit topic wordt gebruikt voor vragen, commentaar en opmerkingen door forumleden.

Veel plezier bij het rijden van de mooiste tochten van mede-leden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee, maar toch een paar opmerkingen.

Ik woon in noord-holland en heb een bike powered kitcar (niet ideaal voor 2x250km snelweg), om de 2 nu bekende routes te doen zal ik eerst met een aanhanger naar maastricht rijden, de tocht rijden en dan weer met aanhanger terug. Het zou dus fijn zijn als het begin en eindpunt bij elkaar lagen en dat er een mogelijkheid is om gedurende een dag een auto met aanhager te parkeren.

Verder een puntje van netheid/gemak, in de zip file van de 2 eerste tochten staan ieder 2 files maar de ene heeft een volledige naam, de andere alleen tocht 1 en tocht 2.

Is het verder ook mogelijk om een screenshot van de tocht in de post te plaatsen, dan weet men in één oogopslag hoe de tocht er ongeveer er uit ziet?

Bedankt in ieder geval voor deze mooie routes.

Groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Jeroen Brans:

Het zou dus fijn zijn als het begin en eindpunt bij elkaar lagen en dat er een mogelijkheid is om gedurende een dag een auto met aanhanger te parkeren.

Verder een puntje van netheid/gemak, in de zip file van de 2 eerste tochten staan ieder 2 files maar de ene heeft een volledige naam, de andere alleen tocht 1 en tocht 2.

Is het verder ook mogelijk om een screenshot van de tocht in de post te plaatsen, dan weet men in één oogopslag hoe de tocht er ongeveer er uit ziet?

Begin- en eindpunt ligt inderdaad niet bij elkaar, maar het is voor de ene tocht 10km en voor de andere 18km (kan ingekort worden naar 8km) van elkaar vandaan. De gedachte om begin- en eindpunt niet op elkaar te leggen is dat je dan iets makkelijker zit met aan elkaar knopen van routes. En met enige Tyre/Basecamp clicks leg je begin en einde bij elkaar voordat je gaat rijden. Maar je hebt misschien een mooie route binnendoor voor die 250km, en die kunnen we hier dan delen :)

Er is rekening gehouden met volledige tochten per kitcar, vandaar dat er eerder gedacht is aan pension/B&B dan aan parkeergelegenheid voor een auto + aanhanger. Dat laatste wordt sowieso lastig aangezien ik geen locatie weet waar zo'n combi achter slot en grendel kan(ook thuis kan ik het niet bergen). Hooguit bij de dichtstbijzijnde kerk/dorpsplein neerzetten en goed afsluiten?

Benamingen zullen uniform gemaakt worden, goed punt! Tevens is een screenshot inderdaad een handig hulpje, niet aan gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een korte route erbij. Ik wacht nog met spanning op routes van andere leden dan mijzelf :)

Niet (helemaal) duidelijk wat er verwacht wordt? Stel gerust je vraag, en er kan altijd even gebeld worden (PB voor nummer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Marc,

Probeerde je een pm te sturen, maar denk dat je inbox vol zit :) 

Jij hebt de grensrit 2016 in elkaar gezet, dat is ook een mooie route om hier weg te zetten. 

Dus als je het leuk lijkt kun je deze laten vereeuwigen op het forum gedeelte: routes voor de kitcar.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2016 om 17:07 zei Marc Verbeek:

Mijn inbox zat inderdaad vol . Ik heb terug wat ruimte gemaakt .

Ik zal de rit doorsturen naar Ramon met de nodige info erbij.

 

grtn.

Marc

De  grensrit Noorderkempen-Noord Brabant is vanaf nu beschikbaar voor leden.

Zoals gewoonlijk bevat de zipfile Garmin en TomTom bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...