Ga naar inhoud

motor vervangen


G. van Assche

Aanbevolen berichten

In mijn Midas zit momenteel een mini 1300 cc 77 pk .

Ik wil daar een swift gti 1300cc   G13B in plaatsen met officieel  101 pk .

In Belgie is dit onmogelijk dit te doen ,daarom zou ik de ombouw -keuring  in Nederland laten gebeuren.

Kan er mij iemand de juiste richtlijnen /wetten meedelen waaraan de ombouw moet voldoen teneinde met succes door de keuring (RDW) in Nederland te geraken .

De Midas is van 1987 en de motor werd in de periode van  1986-1994 gemaakt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is geen keuring in nederland maar een visuele inspektie, het voertuig moet wel in Nederland ingeschreven zijn om de wijziging te kunnen doorvoeren.
Je moet oa de herkomst van de motor aantonen en het motortype voor de uitstoot en cc/KW gegevens. Er moet dus een leesbaar fabrieks motornummer aanwezig zijn tenzij het een nieuwe zetec motor betreft, die worden met blanco nummer geleverd.

Tevens vindt een her-identificatie van de kitcar plaats en hier gaat het vaak mis omdat veel kitcars onacceptabel aangebrachte chassisnummers hebben bv opgelaste plaatjes, nummers in subrame en body ipv in dragend deel etc. Je raakt dan je registratie kwijt en bent dan nog verder van huis. Ik ken legio voorbeelden hiervan inmiddels omdat al die gevallen bij mij belanden voor advies maar dat advies kan je beter vooraf doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet een her- identificatie gedaan worden in mijn geval ttz :

* Een Midas is toch reeds bekend in Nederland 

* motor blijft een 1300cc met weliswaar een hoger pk 

* wagen is van voor  1 januari 1998 

In een Midas is er geen chassis nr ingeslagen of ingegrift , hoe moet je dat dan voorleggen aan de keuring of doen zoals in Belgie 

waarbij men vraagt  ofwel een metaal plaat met het chassis nr  ingeslagen ,in te polyesteren op de binnenbodem ofwel  op een plaats in te griffen . 

Wat moet je doen als je de motor 2de hands heeft gekocht , er is wel een bewijs met een motor nr ....maar de herkomst ?

 

B Klaaijsen : kan ik bij jou terecht voor meer gedetailleerde  advies ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mail maar, je info is te onvolledig, maw is het een belgisch of nederlands voertuig etc...  Het gaat niet om of een Midas bekend is, het wordt per specifieke auto bekeken en met name vin nrs in die kunststof bodies die als chassis fungeren is al een hele discussie an sich, heb er met de juridische afdeling van de rdw nog een leuk verhaal over liggen. Moet je eens proberen je nummer officieel bij de rdw in te laten slaan.....  zetten ze het zelf in het subframe en daarna zeggen ze dan bij een apk of herinspektie dat het geen chassis is dus ongeldig.... dat soort dingen .....welkom in de kitcarwereld en autoriteiten.   Jouw soort vragen leidt bij mij tot hele anekdotes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Midas is door mij gekocht in de UK met de correcte papieren , maar die is nog niet ingevoerd in Belgie .

Dus die kan nog  ingevoerd worden vanuit de UK naar  Nederland ,mocht dit enig voordeel geven ?

Hoe los je dan het probleem op ivm het chassisnummer ?

Is een motornummer voldoende voor de keuring of moet je het chassis nr van de wagen etc......kunnen voorleggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...