Ga naar inhoud

Vrij rijden (21-6-2016) op Zandvoort met Gummen club


A.Boeren

Aanbevolen berichten

Ter info.

http://www.gummen.org/forum/auto-s/vip-box/944292-gummen-op-zandvoort-21-juni-17-tot-19-uur-inschrijven

Bij deze relaxte club mensen heb ik al een paar keertjes meegereden met vrijrijden. Het is een leuke groep mensen die met respect voor hun en andermans materiaal een rondje op het circuit willen rijden. 

Als je al weleens op circuit Zandvoort zou willen rijden, maar geen zin hebt om tussen racepiloten te rijden, is dit een leuke gelegenheid.

21 juni, dinsdagavond willen ze gaan rijden.

Dus als je zin hebt om je kitcar los te laten op circuit Zandvoort kun je je bij gummen aanmelden.

prijs is 120,- euro voor 2uurtjes

Na het rijden kun je relaxen op het strand of een hapje doen in de vele restaurantjes, dus bij twijfel, gewoon doen :)

Groet,

Arjan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ga me opgeven voor een avondje Zandvoort, maar laat een beetje aan het weer afhangen of de Dutton meegaat of niet.

Zijn er nog liefhebbers die richting Zandvoort gaan?

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat kiele kiele worden of dit dagje doorgaat, de Dutton staat te kwispelen in de garage, die wil uitgelaten worden.

Mochten er nog KCC'ers die willen rijden meld je aan.

Groet,

Arjan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Dirk. 

Als je in de zandbak wil spelen zou ik niet de tarzanbocht adviseren, om de hoek is er wel een leuk strand, dus er is zand zat :)

Zijn er nog meer die willen komen rijden?

Het kitcar peloton mag nog sterker worden.

Heb je interesse, maar twijfel je nog, of wil je alleen komen kijken, ben je meer dan welkom.

Bar bij Micky is open, de duinen zijn toegankelijk.

Dus kom gezellig kijken, vraag om een rondje mee te rijden (neem dan wel een helm mee) en de kans is groot dat je komende keer zelf achter het stuur zit :)

Groet,

Arjan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor degene die willen gaan kijken, jullie zijn welkom, vanavond is het vrij rijden op circuit Zandvoort, je mag de duinen in, tribunes zijn open.

Als je wilt meerijden, neem een helm mee.

Kun je je niet beheersen, dan kun je ook nog inschrijven en meerijden, er zijn nog enkele plaatsen over.

Daarna kun je uitwaaien op het strand, een hapje eten, er zijn genoeg eettentjes.

Dus bij twijfel gewoon komen, :)

Groeten,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je moet wat doen om in je auto te komen hè :smile: Errug jammer dat ik na 2 rondes totaal geen oliedruk meer had. Na afkoelen nog steeds niet. Ik denk dat ik na demontage van het verlaagde carter, daarin een afgebroken pickup pijp ga aantreffen of een totaal verrotte oliepomp... :sad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Gerard en Bas. Op de foto's neigt het naar rood, maar in werkelijkheid is het knaloranje. Deze paintjob heeft mij 75 euro gekost :blink: ik heb het namelijk met een rollertje gedaan (dat schilderen hè) :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes gedaan! Wat voor verf heb je gebruikt? Ik overweeg Double Coat lak voor m'n eigen Striker, dat moet ook met een roller/kwast kunnen en zonder coating direct op polyester of gelcoat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad DD-lak/Double Coat van De IJssel.

Gelcoat dof schuren met korrel 340 en eventuele reparaties uitvoeren met polyesterplamuur al dan niet met een matje erachter (zo heb ik de gaten van de oude achterlichten dichtgemaakt). Ontvetten met aceton of dd ontvetter. Verf en harder afwegen, mengen en halfuur laten staan.

Daarna opbrengen met een standaard schuimroller. Niet te veel aankomen, dus opzetten van links naar rechts, dan narollen van boven naar beneden en afblijven. Een kwartiertje later nog even narollen vanwege een druipertje is funest ! Krijg je een sinasappelhuidje...

laten drogen en stof eruit schuren met korrel 800 en de procedure herhalen. Aantal lagen is afhankelijk van kleur wat je erop zet en kleur ondergrond. Oranje is net zoals geel van nature een slecht dekkende kleur. Ik heb drie lagen aangebracht en het zwart zit er goed onder. Voor de mooiegheid zou een vierde laag erop moeten maar de pot was leeg en het is maar een circuit otootje ! Ik heb inclusief het dashboardje 1 kg lak erop gesmeerd. Zijpanelen is carbon wrap folie.

Zoals altijd is voorbewerken van de ondergrond cruciaal. Dd lak vloeit geweldig, dekt prima, maar heeft net zoals gewone autolak een vullend vermogen van nul. Plamuur randen die niet echt superglad zijn komen genadeloos terug :huh:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook heel goed ervaring met DD lak. Is een polyurethaan lak die je zonder grondlak kunt aanbrengen. Ik heb toen mijn marcos werk in de spuitplamuur gezet en deze eerst strak geschuurd en bewust witte spuitplamuur genomen omdat de auto geel ging worden. De lak zit er ondertussen 10 jaar op en ziet er nog steeds uit als nieuw. Ik heb op een warme zomeravond op de oprit de auto in 4 lagen met een tussentijd van 20 min. gespoten.

Spul stinkt wel behoorlijk dus een masker is een aanrader. Gaat ook prima met een roller. Let wel op de 30 minuten om de lak te laten reageren, dit moet je echt doen anders krijg je geen goed resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt van wrapfolie.nl. Die jongens zitten in Apeldoorn in een soort geupgrade garagebox aan het einde van een zeer vaag bedrijfsverzamelpand waar het enigszins onduidelijk is of de rest van de 'bewoners' nu döner kebab verkoopt of bezig is met het oplappen van gecrashte Golf GTnogwats. (Hmmm, Sylvana Simons staat nu aan de deur :P.... )

Folie is zeker geen 3M, maar werkt in ieder geval prima op vlakke ondergrond. Zitten kanaaltjes in waardoor je luchtbellen er zo uitwrijft. Eerdere pogingen op de achterspatborden (2 dimensies) resulteerde in een gefrustreerde eigenaar, een föhn in de hoek van de garage en een prop wrapfolie in de prullenbak....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...