Ga naar inhoud

4" zwarte dominator koplampen


R. Broer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben op zoek naar 4" koplampen van het type Dominator in de uitvoering zwart (Carbon mog eventueel ook!)

Naast de looks moet het ook helpen dat de spatborden niet elke keer tegen de lampen aankomen.

Mischien heeft iemand nog een paar liggen tegen een leuke prijs, want uit de UK halen is prijzig.

Lampen moeten wel geschikt zijn voor de openbare weg (ivm APK). Dus E-keur, vlakbeeld en geen UK lampen (RHD).

vriendelijke groet,

 

Ruben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruben, recent heb ik nieuwe binnendelen voor mijn Dominator lampen in de UK besteld. Bij de oude binnendelen was het chroom hier en daar verdwenen....

Ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen LHD of RHD. Volgens mij zijn de lampen ook eigenlijk voor motorfietsen bedoeld.

De nieuwe binnendelen verschillen bij mij niet van de oude. Ook keurmerk in het glas enz. is gelijk.

Ik zou wel graag willen weten of er nu daadwerkelijk verschillen zijn, wellicht dat iemand anders op het forum duidelijkheid kan scheppen.

Ik volg dit draadje dan ook met spanning.....:huh:

Grtz.
Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat het normaal motorfiets koplampen zijn met vlak beeld. Echter Westfield verkoopt wel RHD exemplaren. Ik wil dus elke verwarring op dit vlak voorkomen. In de wereld van kitcar is alles te koop!

Gr Ruben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet hier naar rechts de lijn omhooggaan. Dit is eht lichtbeeld voor een auto van het europese vaste land. Dit is om in de berm te schijnen en de tegenliggers niet te verblinden.

lichtbeeld.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lichtbeeld van LHD en RHD is mij duidelijk. Het is alleen de vraag of de motorfiets lampen dit lichtbeeld ook hebben... Ik heb zelf 25 jaar motor gereden maar er nog nooit opgelet :rolleyes:

En vervolgens of deze verlichting volgens APK op een auto gevoerd mag worden. Vorig jaar bij de APK keuring hebben ze er in ieder geval geen opmerking over gemaakt en de auto gewoon goedgekeurd.

Grtz.
Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dominator koplampen zijn oorspronkelijk voor motorfietsen bedoeld en geven een vlak lichtbeeld .Geen probleem voor de keuring (in Belgie).

Ik had ze van Kitcarcollection .Staan ook op de website .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Heb ook deze lampen op de Westfield.

Elke APK de lampen omzetten :smile: met de originele grote standaard lampen.

Het licht beeld is niet duidelijk genoeg volgens de APK keurmeester.

Tenzij jullie een andere binnenvoering en glas hebben.

Gr Fabian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties. Bas heeft nog diep staan graven in zijn magazijn en heeft nog een setje voor mij gevonden.

Ik ben blij....! En uhhh.... Fabian.... Tijd om naar een andere garage te gaan met zo'n keurmeester. Normaliter moet het geen bezwaar opleveren, tenzij jouw glas troebel/aangeslagen etc... Is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eenzelfde probleem met de Dominators op m'n Striker, daar was met geen mogelijk een scherp beeld in te krijgen. Met als resultaat APK-afkeur en dat was naar mijn mening volkomen terecht. Het lijkt erop dat de kwaliteit van die lampen niet constant is.

Het binnenwerk van de lampen heb ik vervangen door goedkope Xenon projectoren en daarmee zowel een goed beeld als een enorme bak licht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Thimo Jansen:

Ik had eenzelfde probleem met de Dominators op m'n Striker, daar was met geen mogelijk een scherp beeld in te krijgen. Met als resultaat APK-afkeur en dat was naar mijn mening volkomen terecht. Het lijkt erop dat de kwaliteit van die lampen niet constant is.

Het binnenwerk van de lampen heb ik vervangen door goedkope Xenon projectoren en daarmee zowel een goed beeld als een enorme bak licht..

Mocht dit voor mij ook een probleem worden. Welke xenon projectoren heb je aangeschaft en waar?

Gr Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/30/2016 om 06:58 zei R. Broer:

Mocht dit voor mij ook een probleem worden. Welke xenon projectoren heb je aangeschaft en waar?

Gr Ruben

Twee keer deze: https://www.ebay.nl/ulk/itm/181909699171

Je moet wel wat aanpassingen doorvoeren om het netjes werkend te krijgen. Ten eerste zijn het lampen voor een motorfiets en hebben een vlak beeld. Ik heb de projectoren open gemaakt en dunne plaatjes aluminium met een hele lichte V op het grootlicht-relais-klepje (is hier een woord voor?) geplakt met 2K lijm. Verder zijn de projectoren iets meer dan 1 cm te lang en steken ze aan de achterkant van de behuizing iets uit. 

Om het af te maken zitten heb ik nog oranje LED 'angel eyes' ingebouwd als knipperlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Thimo Jansen:

Twee keer deze: https://www.ebay.nl/ulk/itm/181909699171 

Je moet wel wat aanpassingen doorvoeren om het netjes werkend te krijgen. Ten eerste zijn het lampen voor een motorfiets en hebben een vlak beeld. Ik heb de projectoren open gemaakt en dunne plaatjes aluminium met een hele lichte V op het grootlicht-relais-klepje (is hier een woord voor?) geplakt met 2K lijm. Verder zijn de projectoren iets meer dan 1 cm te lang en steken ze aan de achterkant van de behuizing iets uit. 

Om het af te maken zitten heb ik nog oranje LED 'angel eyes' ingebouwd als knipperlicht.

Bij mij werkt je link niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...