Frank Devocht Geplaatst: 26 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 Nog wat updates Venom koplampen gekocht omdat ik de LED DRL's zo machtig mooi vind. De kwaliteit van de koplampen is echter bedroevend, zeker omdat ze nogal duur zijn. Blijkbaar willen de leds het na een tijdje wel eens begeven, dus ik heb de boel maar uiteen gehaald en de printplaat met een speciale coating ingespoten. De zwarte lak van de (plastieken!) behuizing begint overigens als los te laten. Blijkbaar zijn alle behuizingen verchroomd en overspuiten ze die als je zwarte / carbonlook wil. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 26 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 Waar de vorige Westfield geen verwarming had, maar een verwarmde voorruit, wil ik het nu anders gaan doen. De verwarmde voorruit heeft nooit echt goed gefunctioneerd en bij demontage bleek dan ook dat de metalen strip in het glas op 2 plaatsen onderbroken was. Plan is dus om een verwarming met voorruitontwaseming te plaatsen. Op naar de carvanwinkel voor een verwarming dus Ook de snijplank van mijn wederhelft moet eraan geloven De 6 buisjes komen van een goedkoop sifon setje. Het overgrote deel was overbodig, maar ze waren gelukkig < 5 euro per set Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 26 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 Het differentieel, benzinepomp, benzinetank en ophanging zitten er ook weeral in Die grote plastieken afdekplaat is ter bescherming van de rolgordels. voor de afwisseling vooraan ook maar wat verder afgewerkt, remleidingen, abs, pedalen geplaatst. Ook al enkele panelen geplaatst. Ze zijn niet mooi, maar ze worden allemaal beplakt met hittebestendige matten, dus heb ik niet de moeite gedaan om ze te poederlakken. Ook de bedrading moet er terug in uiteraard. Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de kabelboom grondig aan te passen. De Westfield manual schrijft voor om de bedrading aan 2 kanten dwars door de scuttle te laten lopen. Hiervoor hergebruik je de 2 originele grote rubbers van Mazda. Bij mijn vorige bouw had ik het zo gedaan, maar het is niet alleen verschrikkelijk lelijk, je kan de scuttle er ook nooit meer afnemen. En nu ik een verwarming heb wil ik toch in de mogelijkheid zijn om de scuttle eraf te nemen, je weet maar nooit dat je eens een waterlek hebt ... Het reservoir voor de sproeier op een speciaal gemaakt voetje gezet, zo dicht mogelijk tegen de kant. In dat hoekje moet nog héél veel geplaatst worden namelijk. Zekeringkast, relaiskast enz. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 26 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 Een Seven met ABS ? Daar ben je tamelijk uniek in.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 26 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 mei 2016 ik vind het wel wat hebben . De vorige had het ook en het werkt echt wel goed ondanks het lage gewicht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 3 juli 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juli 2016 Ik heb nog niet besloten of ik rolgordels ga gebruiken of 4-punts gordels. Ik heb beide gehad in de vorige auto, maar beiden hebben hun voor- en nadelen. De rolgordels moeten geplaatst worden voor het differentieel of benzinetank erin gaan and ik zie mezelf ze niet achteraf bijplaatsen. Ik heb dus besloten om ze maar ineens te plaatsen. Het is makkelijker om ze te verstoppen of verwijderen als ik toch besluit om de 4-punts gordels te gebruiken.Heb nog wat panelen vastgezet. 305 Gaten en rivetten later is er nog 1 paneel dat geplaatst moet worden. Ik had niet genoeg rivetten (doos van 500), dus dat zal even moeten wachten. Nooit gedacht dat er zoveel in een Westfield gaan. Om de motor hitte zo veel mogelijk buiten te houden heb ik hitteschilden gekleefd in the motorruimte en de tunnel. Nadat ik de body er eens op gezet heb, heb ik besloten om ze te laten lakken. Ik vind de RAL kleuren niet mooi dus heb gewoon alles in parelmoer laten herdoen. Kawasaki Blazing Orange Pearl en Honda Nighthawk Black Pearl heb ik gekozen. Het is wellicht niet zo goed te zien op de foto, maar de kleur is echt prachtig. Het oranje is zo goed als dezelfde kleur als de gelcoat, maar de pearl is waanzinnig mooi in het zonlicht Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 3 juli 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juli 2016 Body er terug vanaf gehaald en de motor erin gestoken. Ik moest ik de wagen laten zakken omdat mijn motorlift niet hoog genoeg ging. IKEA to the rescue! Dat klusje was eigenlijk heel snel geklaard. Heb de versnellingsbak gevuld vooraleer het geheel in de auto te plaatsen zodat ik achteraf geen gedoe had met vullen. De achterkant van de versnellingsbak wel niet vergeten af te dichten of alles loopt eruit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 3 juli 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juli 2016 Panelen van de tunnel zitten er ook in. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat dakbedekking de juiste dikte heeft om de dikte naast de handrem op te vangen. Het plakt ook heel goed als je er de vlam even opzet. Heb ook een short shifter geïnstalleerd van Miataroadster.com. Nooit gedacht dat ik in de ban zou zijn van een schakelpook, maar hij ziet er echt wel prachtig uit. Hopelijk schakelt hij even goed want je wil niet weten wat dit gekost heeft. Importrechten alleen al waren 120€ :!!Omdat hij zo kort schakelt moet er maar een heel klein gat in de tunnel. De stuurkolom blijkt wat te kort te zijn in het nieuwe chassis. Heb dan maar de makkelijke weg genomen en de bevestigingstabs wat langer gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 3 juli 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juli 2016 Er word goed doorgewerkt zie ik goed bezig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 12 juli 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 12 juli 2016 Een beetje bling van RadTec hoort er ook bij <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/rtt4PZ8QByY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 13 juli 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 juli 2016 Nice, goed bezig man Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erik van de Donk Geplaatst: 14 juli 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2016 leuke film op youtube! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.