Ga naar inhoud

Autoslalom bij Team Wimedo in 2016


Wil van Ziel

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Harm Boerma:

welke heb je besteld thimo?

De Quaife. Ik heb er hard over getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor gemak (niet af te stellen, geen slijtage/vervanging van platen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste slalommende Kitcarliefhebbers,
De meteorologen melden op het moment van schrijven van dit bericht dat het 23 graden wordt in Lelystad en dat het zaterdag zonnig zal zijn.
Met enig gezond wantrouwen zien we de nabije toekomst dus zonnig tegemoet!

We hopen dat jullie de dag des konings ongeschonden doorgekomen zijn.

Zaterdag 7 mei as. wordt de derde wedstrijd om het Team Wimedo Open 
Nederlands Kampioenschap 2016 georganiseerd!
Je bent natuurlijk, louter door het lezen van dit bericht al, weer van harte uitgenodigd om aanstaande zaterdag 7 mei op het Midland Circuit in Lelystad te komen rijden.

Het parcours wordt ongetwijfeld weer een heuse uitdaging, dus weest alert!
Neem gerust kijkers en andere geïnteresseerden mee, 
laat zien wat we doen, het is voor iedereen met een auto nuttig en bovenal leuk om te doen.

Dus KOM KIJKEN EN DOE MEE!

Inschrijven kan weer vanaf 10.00 uur, rijden vanaf ongeveer 11.00 uur.

We zien je graag aanstaande zaterdag!
Bestuur Team Wimedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier zijn de KITCAR-UITSLAGEN van afgelopen zaterdag!

Mooi om tien kits te zien gaan tussen de rest van het veld, lekkere dag slalom en erg gezellig!

Snelste dame dit keer in een KitCar!

 

twonk2016-3-KC.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik iets mis Harm, maar met een response van 0.854 is toch niet heel veel mis?

Ik ben in de tussentijd alweer druk bezig met het doorvoeren van verbeteringen aan de Striker. Zo zit er nu een K&N sticker op de motor, dat moet al gauw zo'n 5 pk schelen!

 

IMG_2127.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel 6pk. Misschien moet je ook een sticker "no fear" met van die oogjes achterop plakken. Dat schijnt ook te werken.

Ik zag dat wim een filmpje van mij had geplaatst op facebook helaas heb ik het nog niet kunnen bekijken. "Welcome to china" geen facebook, google etc. Das ook veel gevaarlijker dan brommers zonder verlichting, smog, teenslippers op de bouw, etc.

Gelukkig hebben ze niet door hoe gevaarlijk het KCC forum kan zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marcel Wierda

jullie verslagen van het slalomracen zijn toch wel heel ....aantrekkelijk.

Hoewel ik 2 keer een paar rondjes gereden heb op KCC dagen op Midland vraag ik me nu pas af of je daar ook zo'n drysump nodig hebt op een Honda 1300 motor met carburateurs. ... en zo ja .. kost dat ;) 

Eerlijk gezegd: ik wou de auto verkopen omdat het veel te gevaarlijke dingen zijn op de vrijdagmiddag 17:00 na een week werken en dan 15 km prachige bochtige weggetjes door Drenthe (voor mij dan he!)... Natuurlijk kan en moet dat rustig. Natuurlijk kan het ook retesnel! Vreselijk gevaarlijk. En ik doe het dus niet meer en staat het karretje reeds 2 jaar stil.

Dan zijn die slalom races wel helemaal OK.

Dus is een drysump nodig? En bij wie moest je ook al weer zijn om weer lid te worden?

groet, Marcel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel motorfietsmotoren blijven wel heel met dat geslalom. Je mist wel koppel voor de slalom ivgl met automotor. Hoogtoerige motoren hebben er geen voordeel, de power en koppel komen te laat los voor slalom. Leuker is het op wat langere banen of ovaalbaan.

Swivel sump of accu sump zijn goedkopere oplossing. Sommige motoren als blackbird en busa hebben aangetoond gevoeliger te zijn voor oliegebrek bij racen in kitcars dan bv gewone fireblade en de oudere r1 blokken. Zorg anders voor goede schotten in carter en zet olie een halve liter boven peil.dat hield mn fireblade ook altijd heel tijdens racen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Marcel leuk je hier weer eens te zien !

 

ik denk dat jouw blokje het met slalommen wel uithoud hoor. De bochtensnelheden zijn toch veel lager als op het gewone circuit en ook veel korter van duur.

zoals bas zegt iets hoger olienivo als standaard nemen.

maar je kan uiteraard toch eens een kritische blik op je carter nemen om te zien of het verbeterd kan worden met eventuele schotten..

mocht je hulp daarbij nodig hebben kom gerust een keer langs

ik zit tegenwoordig wat dichterbij je in Roden op het industrieterrein Bitseveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...