Ga naar inhoud

MT 75 past niet aan Ford1800 Blacktop


Ron van Slooten

Aanbevolen berichten

Graag jullie advies / hulp,

Na heeeeel lang bezig geweest te zijn om mijn 7 goed aan het lopen te krijgen met dubbele webers, wat niet lukt ondanks alle gemaakte kosten. Heb ik besloten om een andere motor in te bouwen met injectie (standaard injectie/ ecu etc.) Wil nu eindelijk wel eens fatsoenlijk toeren ipv me te ergeren aan die klere motor. Heb een 1800 Blacktop kunnen kopen (complete Mondeo) Daar al het nodige uitgesloopt en toen naar de sloop gebracht. Kreeg nog geld terug ook :-P .

Nu bezig het "nieuwe" blok op te bouwen met de drukgroep en de versn. bak. Maar nu blijkt de startmotor niet te passen op de plek waar bij de MT 75 de startmotor komt te zitten zit een stuk aluminium in de weg wat aan het tussenblok zit. zie foto's.

Weten jullie een oplossing. Zelf denk ik wat in de weg zit, wegslijpen? Of is er een betere bekende oplossing. Er moeten er meer zijn die dit probleem opgelost hebben. Blacktop met MT75 rijden er vele.

Graag jullie advies.

Gr. Ron

post-5697-0-30167800-1439577660_thumb.jp

post-5697-0-77566600-1439577672_thumb.jp

post-5697-0-37996700-1439577694_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron ,

Zoals je zelf al aanhaalde moet er een gedeelte van het blok weggeslepen worden .

Best gelijk ook een alu tussenplaatje maken om de boel mooi af te dichten ,deze nadien verticaal doorzagen om achter het vliegwiel kunnen te bevestigen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...