Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Na wat ritten met de KCC ben ik er achter gekomen dat deuren op een kitcar toch wel enig sinds praktisch kunnen zijn. Vooral de snelweg km's om ergens te komen zijn niet echt plezierig als je boven de 90 kmh komt.

Tijdens elke rit heb ik geprobeerd ideeën op te doen bij mede Kitcar bezitter over wat ik nu mooi en praktisch vind.

De VM van de familie Meewissen met hun aluminium deuren heeft mij het meest geinspireerd.

Ik zal bij de foto's proberen te omschrijven welke stappen ik heb genomen. Mocht iemand tips of vragen hebben stel ze gerust.

Het begin

Ik ben begonnen met schilderstape om te kijken naar de zichtlijnen. Een Tiger Avon is alles behalve widebody. De deur vlak tegen de body maken zou betekenen dat mijn schouders en elleboog continue klem zitten. Wta ik heb gedaan is dat ik vanaf de voorzijde van de auto de lijn heb doorgetrokken. Bij een Avon loopt na de voorruit het chasis namelijk weer paralel.

post-20174-0-80905700-1435132441_thumb.j

post-20174-0-48396900-1435132453_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mal

Vervolgens heb ik van karton een mal gemaakt. Deze mal bestaat uit meerdere stukken karton die met plakband aan elkaar zitten. Dit heb ik gedaan omdat dit ook de lijnen zijn die ik gebruik voor het buigen. Deze lijnen kon ik dan makkelijk overnemen op het aluminium. Op de 2de foto is duidelijk te zien waar de zitruimte verbreed is voor mijn schouders en elleboog.

post-20174-0-06165400-1435134419_thumb.j

post-20174-0-16739500-1435134432_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je qua vormgeving al een Caterham deurtje geprobeerd? Gaat zo te zien redelijk passen.

Ik moet zaterdag nog jouw richting uit en kan wel een deurtje en halfdeur meenemen voor wat ideetjes.

Deze hebben namelijk een pocket waar je arm in valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zorg wel dat hij plooibaar is, zoals bij mijn Westfield, dan kun je de deur makkelijk meenemen, wanneer je zonder deurtje wil rijden.

Ik rij bijna 99% zonder deur ook als het regent, maar Hetty wil graag met deurtje aan haar kant.

In ieder geval succes Menno.

grtz.Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno,

Voorbereiding ziet er goed uit. Zelf zou ik de hoek achterin optijd laten afronden naar beneden. Het is erg moeilijk om stevigheid in het hoekje te krijgen. Daarnaast wordt het deurtje iets minder vierkant...

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry,

Bedankt voor het aanbod ik ben echter al verder dan op deze foto staat. Ik ben wel benieuwd hoe de lijn van de deur is ten hoogte van je hoofd. zou je er misschien een foto van kunnen schieten?

Gerard,

Ik heb gedacht over het opvouwen en opbergen maar heb besloten dat ik deze optie niet kies. Als ik ergens meerdaags heen ga kan ik ze altijd nog in het hotel leggen.

De start van alu

Ik gebruik alu plaat van 1,5mm. Voor het buigen gebruik ik simpele stukken hout, mijn knie, mijn handen, regenpijp, hamer, etc.

post-20174-0-62802400-1435145404_thumb.j

post-20174-0-74858800-1435145421_thumb.j

post-20174-0-37730300-1435145454_thumb.j

post-20174-0-18740000-1435145466_thumb.j

post-20174-0-32376400-1435145480_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

heer Meewisse,

Ik had nog geen inspriratie hoe ik precies de achterkant wil afronden. Als in wat verder ben dan zal ik de auto eens naar buiten rollen en met me rolletje tape kijken wat mooi staat.

De boven rand van de duer moet ook nog gebogen worden nu ziet het er erg raar uit vanaf de voorkant

post-20174-0-61052100-1435145642_thumb.j

post-20174-0-13858900-1435145651_thumb.j

post-20174-0-25181500-1435145668_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Menno,

Mooie mal, maar ik denk dat die deurtjes iets te lang zijn.

Als ik zonder deurtjes rijd moet het 30+ graden zijn en dan is het tot 100 km/u te verdragen
Met deurtjes voel je ze boven 160 km/u (in Duitsland uiteraard :roll:) naar binnen drukken.

Als je ze iets korter zijn en je kunt ze vouwen, kun je monteren en demonteren wanneer je wil (hoef je niet altijd terug naar hetzelfde hotel).

Grtz

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry,

Bedankt voor het aanbod ik ben echter al verder dan op deze foto staat. Ik ben wel benieuwd hoe de lijn van de deur is ten hoogte van je hoofd. zou je er misschien een foto van kunnen schieten?

Bij de Caterham zit je meer achter de deur met je hoofd. Deur zit wel tegen de schouders aan.

Zie foto op deze page:

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FCaterham_7&ei=xR6LVaH9FOy07gblu4yQCw&bvm=bv.96339352,d.bGg&psig=AFQjCNGgiQcGKmnkMvFiI5pdaOMivGPsWQ&ust=1435267130333474

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ben,

Daar heb ik geen last meer van, daar ik mijn deurtje aan de achterkant ook met een drukknop vast zet aan de binnenkant.

Zelfs geen last meer met het naar binnen drukken bij + 160. Ik rij al zonder deurtje bij + 10 C met windjack en ik heb gelukkig een vette kachel erin.

Ook als ik gewoon de max snelheid aanhou, die je mag rijden in ons land 120 - 130 en natuurlijk met windscreens. Ook niet onbelangrijk.

Grtz. gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer wat tijd gevonden om verder te gaan. Het is tenslotte mooi weer dus er moet ook veel gereden worden.

Ik heb de onderrand aan de deur gelast en weer netjes glad geschuurd. vervolgens heb ik de achterzijde afgeschuind.

post-20174-0-55309200-1435782573_thumb.j

post-20174-0-08039900-1435782580_thumb.j

post-20174-0-35008300-1435782590_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik ook het gat voor het raam gemaakt. Even proefgepast of er voldoende zicht was naar mijn tevredenheid.

Vervolgens heb ik het polycarbonaat pas gezaagt en met de föhn verwarmt en verbogen waar nodig. zodat er zo min mogelijk spanning op komt te staan zodra ik het ga lijmen.

post-20174-0-35314100-1435782786_thumb.j

post-20174-0-14757300-1435782794_thumb.j

post-20174-0-13103500-1435782802_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien te veel dode hoek bij de A-stijl?

Vooral bij de linker A-stijl krijg je last door gebrek aan uitzicht bij haakse bochten en kleine rotondes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rudie, Ik heb er naar gekeken en het lijkt mee te vallen. In je hele zicht veld is het aan de bestuurders kant slechts een dun randje wat je ziet omdat je er in de lengte richting naar kijkt.

De belemmering is niet veel meer dan in een "standaard" auto. Alleen bij een kitcar zie je doorgaans dat deze rand zeer dun is. Mocht het echt niet gaan dan maak ik het wel groter.

Bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat nog rest voor de rechter deur.

Binnenkant mat zwart spuiten

rand boven het ruitje nog iets richten golft een beetje

glasband plakken waar de deur tegen de body aan rust

Iets maken om de deur dicht te houden. (zag al wat goede voorbeelden in een ander topic)

spiegel monteren.

Misschien later de buitenkant nog van kleur voorzien?

voorlopig ook maar eens eens opzet maken met de linker deur aan de hand van de mal van rechter deur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...