Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Na wat ritten met de KCC ben ik er achter gekomen dat deuren op een kitcar toch wel enig sinds praktisch kunnen zijn. Vooral de snelweg km's om ergens te komen zijn niet echt plezierig als je boven de 90 kmh komt.Tijdens elke rit heb ik geprobeerd ideeën op te doen bij mede Kitcar bezitter over wat ik nu mooi en praktisch vind.De VM van de familie Meewissen met hun aluminium deuren heeft mij het meest geinspireerd.Ik zal bij de foto's proberen te omschrijven welke stappen ik heb genomen. Mocht iemand tips of vragen hebben stel ze gerust.Het beginIk ben begonnen met schilderstape om te kijken naar de zichtlijnen. Een Tiger Avon is alles behalve widebody. De deur vlak tegen de body maken zou betekenen dat mijn schouders en elleboog continue klem zitten. Wta ik heb gedaan is dat ik vanaf de voorzijde van de auto de lijn heb doorgetrokken. Bij een Avon loopt na de voorruit het chasis namelijk weer paralel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 ruimte tussen het stuur en de deur Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Je bedoeld Vader en zoon, Menno. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 klopt heb het aangepast Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 De malVervolgens heb ik van karton een mal gemaakt. Deze mal bestaat uit meerdere stukken karton die met plakband aan elkaar zitten. Dit heb ik gedaan omdat dit ook de lijnen zijn die ik gebruik voor het buigen. Deze lijnen kon ik dan makkelijk overnemen op het aluminium. Op de 2de foto is duidelijk te zien waar de zitruimte verbreed is voor mijn schouders en elleboog. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Heb je qua vormgeving al een Caterham deurtje geprobeerd? Gaat zo te zien redelijk passen.Ik moet zaterdag nog jouw richting uit en kan wel een deurtje en halfdeur meenemen voor wat ideetjes.Deze hebben namelijk een pocket waar je arm in valt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 En zorg wel dat hij plooibaar is, zoals bij mijn Westfield, dan kun je de deur makkelijk meenemen, wanneer je zonder deurtje wil rijden.Ik rij bijna 99% zonder deur ook als het regent, maar Hetty wil graag met deurtje aan haar kant.In ieder geval succes Menno.grtz.Gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B. Meewisse Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Menno,Voorbereiding ziet er goed uit. Zelf zou ik de hoek achterin optijd laten afronden naar beneden. Het is erg moeilijk om stevigheid in het hoekje te krijgen. Daarnaast wordt het deurtje iets minder vierkant...Succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Harry,Bedankt voor het aanbod ik ben echter al verder dan op deze foto staat. Ik ben wel benieuwd hoe de lijn van de deur is ten hoogte van je hoofd. zou je er misschien een foto van kunnen schieten?Gerard,Ik heb gedacht over het opvouwen en opbergen maar heb besloten dat ik deze optie niet kies. Als ik ergens meerdaags heen ga kan ik ze altijd nog in het hotel leggen.De start van aluIk gebruik alu plaat van 1,5mm. Voor het buigen gebruik ik simpele stukken hout, mijn knie, mijn handen, regenpijp, hamer, etc. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 heer Meewisse,Ik had nog geen inspriratie hoe ik precies de achterkant wil afronden. Als in wat verder ben dan zal ik de auto eens naar buiten rollen en met me rolletje tape kijken wat mooi staat.De boven rand van de duer moet ook nog gebogen worden nu ziet het er erg raar uit vanaf de voorkant Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Maar wanneer je veel toerritten doe, zoals wij, zeker 10 a 15 per jaar. Meestal is het vertrekpunt anders dan het eindpunt, dan heb je een probleem.Gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Ja dan zou ik een probleem kunnen hebben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.van den Heuvel Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 He Menno,Mooie mal, maar ik denk dat die deurtjes iets te lang zijn.Als ik zonder deurtjes rijd moet het 30+ graden zijn en dan is het tot 100 km/u te verdragenMet deurtjes voel je ze boven 160 km/u (in Duitsland uiteraard ) naar binnen drukken.Als je ze iets korter zijn en je kunt ze vouwen, kun je monteren en demonteren wanneer je wil (hoef je niet altijd terug naar hetzelfde hotel).GrtzBen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Harry,Bedankt voor het aanbod ik ben echter al verder dan op deze foto staat. Ik ben wel benieuwd hoe de lijn van de deur is ten hoogte van je hoofd. zou je er misschien een foto van kunnen schieten?Bij de Caterham zit je meer achter de deur met je hoofd. Deur zit wel tegen de schouders aan.Zie foto op deze page:https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FCaterham_7&ei=xR6LVaH9FOy07gblu4yQCw&bvm=bv.96339352,d.bGg&psig=AFQjCNGgiQcGKmnkMvFiI5pdaOMivGPsWQ&ust=1435267130333474 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 24 juni 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 juni 2015 Hallo Ben,Daar heb ik geen last meer van, daar ik mijn deurtje aan de achterkant ook met een drukknop vast zet aan de binnenkant.Zelfs geen last meer met het naar binnen drukken bij + 160. Ik rij al zonder deurtje bij + 10 C met windjack en ik heb gelukkig een vette kachel erin.Ook als ik gewoon de max snelheid aanhou, die je mag rijden in ons land 120 - 130 en natuurlijk met windscreens. Ook niet onbelangrijk.Grtz. gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 1 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 juli 2015 Ik heb weer wat tijd gevonden om verder te gaan. Het is tenslotte mooi weer dus er moet ook veel gereden worden.Ik heb de onderrand aan de deur gelast en weer netjes glad geschuurd. vervolgens heb ik de achterzijde afgeschuind. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 1 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 juli 2015 Inmiddels heb ik ook het gat voor het raam gemaakt. Even proefgepast of er voldoende zicht was naar mijn tevredenheid.Vervolgens heb ik het polycarbonaat pas gezaagt en met de föhn verwarmt en verbogen waar nodig. zodat er zo min mogelijk spanning op komt te staan zodra ik het ga lijmen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilco Blankenburgh Geplaatst: 2 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Ziet er netjes uit...Maar wel ff de boven rand ombuigen oid., anders snij je je polsen door bij de tol Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 2 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Misschien te veel dode hoek bij de A-stijl?Vooral bij de linker A-stijl krijg je last door gebrek aan uitzicht bij haakse bochten en kleine rotondes... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 2 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Rudie, Ik heb er naar gekeken en het lijkt mee te vallen. In je hele zicht veld is het aan de bestuurders kant slechts een dun randje wat je ziet omdat je er in de lengte richting naar kijkt.De belemmering is niet veel meer dan in een "standaard" auto. Alleen bij een kitcar zie je doorgaans dat deze rand zeer dun is. Mocht het echt niet gaan dan maak ik het wel groter.Bedankt voor de tip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 3 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juli 2015 super gemaakt ! ziet er top uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 4 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 juli 2015 Proper gedaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 13 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 juli 2015 Weer wat tijd kunnen maken om de rechter deur voor 90% af te ronden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 13 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 juli 2015 Wat nog rest voor de rechter deur.Binnenkant mat zwart spuitenrand boven het ruitje nog iets richten golft een beetjeglasband plakken waar de deur tegen de body aan rustIets maken om de deur dicht te houden. (zag al wat goede voorbeelden in een ander topic)spiegel monteren.Misschien later de buitenkant nog van kleur voorzien?voorlopig ook maar eens eens opzet maken met de linker deur aan de hand van de mal van rechter deur Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.