Ga naar inhoud

webers


J. Bakker

Aanbevolen berichten

ik heb een 1600 xflow blokkie en daarop zit een weber DGAV

nu wil ik graag dubbele webers, ben een beetje aan het rondkijken

maar die setjes zijn behoorlijk prijzig, nu vertelde me iemand ook k

nog eens dat de webers vaak speling hebben daar waar de bediening

van de gasklep door het huis loopt, dan loopt volgens deze persoon

de motor slecht en zijn de carburateurs rijp voor de sloop, klopt dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gaskleppen zitten bij webers op kogellagers. In het geval van DCOE zijn er een aantal goedkopere lookalikes op de markt geweest.

Ook de gelijkende solexen hadden geen kogellagers.

Weet je direct waarom de Webers zo veel duurder waren.

Wat wel gebeurde was dat een lager op een gegeven moment versleten was en vastliep. Dan kreeg je ruimte op de klepas, gingen ze valse lucht trekken en was het overgangsgebied niet meer gedefinieerd.

Ik heb wel een mooi boek over alle weber varianten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er maar helemaal vanaf wat je wilt en hoe je de carburateur wilt plaatsen. horizontaal of verticaal.

Verticaal zijn de IDA populair, horizontaal de DCOE.

Een 1600 blokje zou ik maximaal 2 dubbele carburateurs zetten 45 DCOE met een 27-32mm choke beter is een 40dcoe met 30-33mm choke

Als de vlinderas niet ingevreten heeft op de binnenring van het lager kun je ze gewoon vervangen, maar zoals ik al zei, soms zit het lager vast, en dan heeft de vlinderas overmatige slijtage en moet je hem vervangen. Die zijn soms moeilijk te verkrijgen.

(Ik heb net even gekeken, maar jouw DGAV is niet gelagerd, maar hiervoor kun je revisiesetjes krijgen om de vlinderklep assen op te ruimen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er maar helemaal vanaf wat je wilt en hoe je de carburateur wilt plaatsen. horizontaal of verticaal.

Verticaal zijn de IDA populair, horizontaal de DCOE.

Een 1600 blokje zou ik maximaal 2 dubbele carburateurs zetten 45 DCOE met een 27-32mm choke beter is een 40dcoe met 30-33mm choke

Als de vlinderas niet ingevreten heeft op de binnenring van het lager kun je ze gewoon vervangen, maar zoals ik al zei, soms zit het lager vast, en dan heeft de vlinderas overmatige slijtage en moet je hem vervangen. Die zijn soms moeilijk te verkrijgen.

(Ik heb net even gekeken, maar jouw DGAV is niet gelagerd, maar hiervoor kun je revisiesetjes krijgen om de vlinderklep assen op te ruimen)

mijn DGAV is nog prima hoor, maar hij past heel moeilijk onder de motorkap en ik vindt de horizontale mooier, het oog wil ook wat

ik ben gewoon aan het rond kijken naar de DCOE, loop ik tegen een setje aan voor een redelijke prijs dan neem ik ze, wordt het mij te

gek dan maar niet , ik hoef niet zonodig de extra PK,s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik een paar DCOE 40 nemen die waren erg gangbaar. Een kleinere choke diameter geeft betere trekkracht onderin met als penalty minder hoge toeren. Alfa's, bepaalde Austins hadden een enkelvoudige, Ford Capri, datsun's Ford pinto 2000, Honda civic, Mercedes 190SL, Opel kadett E, Toyota Corolla, en natuurlijk sommige Lambo's, ferrari, maserati en lancia's.

Veel succes met zoeken. :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een set Weber DCOE 40 liggen, weinig gebruikt. Zaten bij een race motor (zetec 1800) maar omdat ik 45 ers gebruik zijn ze voor mij niet interessant.

Heb er geen spruitstuk bij voor een KENT

Laat maar weten of je belangstelling hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jan,

ik heb nog een bestelling bij Burton lopen er zit levertijd op mijn bestelling

Wil e.v.t nog wel een nieuwe mee laten komen.

Heb je al een idee met wat voor sproeier bezetting je nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag spruitstuk gehaald bij Harm, carb er even opgezet en ja hoor de kap past in z,n geheel niet meer

het spruitstuk loopt ook omhoog, zijn er ook andere spruitstukken, en zo ja heeft iemand een spruitstuk liggen

die waarschijnlijk wel past ?

post-9195-0-16512100-1424104173_thumb.jp

post-9195-0-64947700-1424104173_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jan,

Er zijn kortere spruitstukken voor een crossflow waarbij de webers dichter bij de motor zitten.

Die had ik op mijn crossflow zitten toen ik nog een crossflow in mijn striker had hangen.

Ik had ook de gas bediening aan de onderkant zitten waardoor het hoogste van de carburateurs ook minder word.

IM4242A_Inlet_Manifold_6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de carburateurs moeten wel tussen 5 en 10 cm zkken om de kap passend te krijgen, als de carburateurs dichter bij het blok komen

zal het nog beter passen, vergeet niet Jacco dat jij een RAW motorkap hebt en ik de Sylva, en de Sylva is nog lager,

nu moet ik dus nog zo,n spruitstuk scoren, en kan deze terug, maar eerst wil ik graag passen want

voor ik het weet heb ik 30 spruitstukken liggen waar ik niets aan heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet van die korte spruitstukken nemen.

Gaat niet passen in de balans met je 4-2-1 uitlaatspruitstuk.

Hoe ik dat weet? Vroeger erg veel auto's met dubbele DCOE's gehad.

Waarom maak je niet een paar spruitstukken van hout om te passen. daarna kun je een set in aluminium (laten) gieten of lassen.

Is allemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt, en gieten kun je gewoon thuis doen. Het is ten slotte een hobby dus het mag een paar uurtjes in beslag nemen.

Ik kan je eventueel wel helpen met het gieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de poorten van de x-flow rond en is de steek precies hetzelfde als die van de Webers

Als je nu de beide flensen ontdoet van z'n schuinoplopende verbindingsstuk en dit vervangt door 4 uitgedraaide rechte stukken Alu, dan ben je d'r :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de poorten van de x-flow rond en is de steek precies hetzelfde als die van de Webers

Als je nu de beide flensen ontdoet van z'n schuinoplopende verbindingsstuk en dit vervangt door 4 uitgedraaide rechte stukken Alu, dan ben je d'r :-)

Helemaal makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben aan het nadenken wat je bedoeld, maar ben er nog niet uit ? maar zou dat giet aluminium van zo,n spruitstuk

gewoon te lassen zijn ? want er zit toch ook een waterkanaal in het spruitstuk ? enne Harry, ik maak misschien nog wel gebruik van je expertise hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben aan het nadenken wat je bedoeld, maar ben er nog niet uit ? maar zou dat giet aluminium van zo,n spruitstuk

gewoon te lassen zijn ? want er zit toch ook een waterkanaal in het spruitstuk ? enne Harry, ik maak misschien nog wel gebruik van je expertise hoor

Ik zou als ik jou was eens gaan kijken hoe die waterstroom loopt, zie namelijk ook x-flow spruitstukken zonder waterkanalen.

Dan zou je evt met een bypass kunnen werken.

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkanalen in het inlaatspruitstuk zijn voor een kitcar meestal overbodig. Ik neem aan dat je er niet mee naar Noorwegen of Finland gaat in laten we zeggen rond de kerst.

Natuurlijk is het lassen het eenvoudigst, maar dan moeten de kanalen wel enigszins overeenkomen.

Gieten is minder moeilijk dan het lijkt, het vergt alleen wat voorbereiding.

Als laatste uitvlucht kun je natuurlijk ook een houten model maken en die in Sappemeer laten gieten.

Interessant artikel:

http://www.alexdenouden.nl/artikelen/alugieten.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Jan met dat waterkanaal de doorstroom van koelwater uit de kop bedoeld.

Die heb je dus echt wel nodig om de circulatie, naar de eventuele kachel of direct naar de pomp in het circuit, veilig te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor weet ik te weing van de xflow, maar ook daarvoor kun je natuurlijk een externe leiding aanleggen. I s wel weer een extra hindernis te nemen, of natuurlijk de attitude van kachels zijn voor mietjes nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die kachel is niet echt nodig, echter wel een koelcircuit zonder onderbrekingen.

Denk niet dat er een simpele oplossing te vinden is voor de omleiding zonder gebruik te maken van een inlet manifold, specifiek

voor een Crossflow kop zoals b.v. een Canon manifold.

ik denk dat Jan gewoon een uitsparing moet voorzien in de motorkap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die kachel is niet echt nodig, echter wel een koelcircuit zonder onderbrekingen.

Denk niet dat er een simpele oplossing te vinden is voor de omleiding zonder gebruik te maken van een inlet manifold, specifiek

voor een Crossflow kop zoals b.v. een Canon manifold.

ik denk dat Jan gewoon een uitsparing moet voorzien in de motorkap.

ja en dat is dus net niet wat ik wil, dat gaat dus niet gebeuren, ik denk dat ik het hele spul maar weer te koop zet, de

nieuwe pakkingen en weet ik wel wat ik heb besteld bij burton power is nog niet eens binnen, nou ja

heeft de volgende eigenaar er een mooi setje aan met veel nieuwe onderdelen, wel jammer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...