Ga naar inhoud

Tour gebied Monschau (Dld)


Erik van de Donk

Aanbevolen berichten

mischien kunnen we dit jaar eens een dag plannen voor een gemeenschappelijke Tourdag

Ik weet wel een leuk ritje van zo'n 200 km

Vanuit mij is het een goed half uurtje en we zijn in de Eifel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de route, weet iemand hoe je een route andersom instelt op een Garmin met Basecamp?

Heel gemakkelijk. Route in Basecamp laden, aanklikken met rechter muistoets. Er verschijnt een menu, daar kiezen "Route omkeren".

Alternatief: Route selecteren, menu Bewerken, Geavanceerd, Route omkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In overleg met Richard gaan we zijn initiatief omzetten in een 'officiële' KCC rit. We zitten te denken aan tweede helft juli. Het idee is dan om op een vrijdag of een maandag de Eifel in te gaan vanuit Limburg om zo de weekend drukte te vermijden.

E.e.a. is dan te combineren met bijvoorbeeld een overnachting in het weekeinde. Maar, we kunnen nog alle kanten op wat betreft het programma.

Voorstellen horen we graag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar toch bent zouden de liefhebbers mogelijk ook een rondje op de Nordschleife kunnen rijden....
Vaak is de baan door de week overdag verhuurd, maar wel op het einde van de opengesteld voor "Touristenfahrten".

Je kan dan daar tegen betaling een rondje rijden.

Als het de eerste keer is, zie het dan wel meer als een schitterende ervaring.

Er gebeuren daar gekke dingen genoeg!

Vr.gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar toch bent zouden de liefhebbers mogelijk ook een rondje op de Nordschleife kunnen rijden....

Vaak is de baan door de week overdag verhuurd, maar wel op het einde van de opengesteld voor "Touristenfahrten".

Je kan dan daar tegen betaling een rondje rijden.

Als het de eerste keer is, zie het dan wel meer als een schitterende ervaring.

Er gebeuren daar gekke dingen genoeg!

Vr.gr. Peter

Mnn Peter, tweede helft Juli- Vol met echte toeristen op de Nordschleife..........dan gebeuren er idd gekke dingen.

Ik denk dat je in die periode nergens in de Eifel aan sturen toe komt, maar dat is mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tocht: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tayxlxgdyknfqdcprij ik zelf graag.

Wil overigens best meehelpen organiseren, zodra mijn Westfield terug is van reparatie/upgrade word ik ook KCC lid. Lijkt mij wel leuk om 2 dagen samen te rijden, onderweg hotel met garage.

Liefst inderdaad doordeweeks want de Eiffel is in het weekend touristische hangout voor alles op wielen....

Houd me ook aanbevolen als start-en/of eindpunt in Maastricht. Helaas geen plek om auto's overdekt te parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wel Wim, maar het maakt een heel groot verschil of je dit in het weekend doet of door de week.

Vrgr. Peter

Dan zou je echt in het midden van de week moeten gaan, vrijdag en maandag zijn ook altijd erg druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ramon,

Ik kende www.gpsies.com voorheen niet. Een erg leuke tool. In minder dan geen tijd heb ik er een ritje in de omgeving mee uitgezet, gewoon als "probeersel... Hiermee is een route tekenen kinderspel. Ben benieuwd of het downloaden en importeren naar de Garmin ook zo eenvoudig gaat. Als dat zo is stel ik voor dat we gpsies als de "huistool" van KCC promoten... :wink:

Ongelooflijk trouwens hoeveel routes voor gigantisch veel verschillend activiteiten er in terug te vinden zijn. Echt top, ga ik meer gebruiken!

Greetz, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patrick,

Gewoon als gpx (route) opslaan en dan openen in Mapsource.

De route dupliceren en het kopie hercalculeren in de door jouw gebruikte kaart. Even checken met het origineel en daar waar het afwijkt even corrigeren. De route opslaan en overzetten naar je Garmin.

Et voila!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patrick,

Gewoon als gpx (route) opslaan en dan openen in Mapsource.

De route dupliceren en het kopie hercalculeren in de door jouw gebruikte kaart. Even checken met het origineel en daar waar het afwijkt even corrigeren. De route opslaan en overzetten naar je Garmin.

Et voila!!!!

Hmm, ja, dat kan op die manier.

Als mountainbiker en gewend aan "sporen" (=tracks) doe ik een route liever downloaden als gpx track. In Basecamp teken ik hem dan na met de routetool. Zo zie je per routepunt waar het evt misgaat (OnRoute Motorkaart wil zich wel eens verslikken bij landsgrenzen). Mijn ervaring is, dat een gedownloade route soms de gekste dingen kan uithalen in Basecamp en ga dan maar zoeken waar het misgaat.

Tijdens het rijden houd ik de track op de achtergrond in beeld. De track wijzigt namelijk absoluut niet, wat je ook doet. Soms moet je op een route een omleiding nemen en raakt een deel ervan ondergesneeuwd omdat de route opnieuw bepaald wordt.

Overigens, ik bezit de volgende eigenschappen :wink::

- Al ruim 7 jaar fervent Garmin gebruiker en erg bedreven in tracks en routes (meeste met outdoor modellen)

- Docent van opleiding

- Welbespraakt (praatjesmaker ;-) )

- Ervaring in het geven van trainingen

Ik wil mij best beschikbaar stellen om in clubverband iets aan Garmin training te doen. In Maastricht kan ik wel zorgen voor een cursusruimte, maar ben ook wel bereid om tot bv. Utrecht te rijden als er wat animo is (voor 2-3 personen is me dat wat veel moeite...)

Mijn informatie haal ik vaker van : http://forum.gps.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...