Ga naar inhoud

JBA in de make over


Ad Huijgens

Aanbevolen berichten

Gisteren begonnen met de make over van mijn JBA Falcon SR Sport. Een mond vol maar dat heb ik zelf niet verzonnen.

Het interieur stond me van begin af al tegen. Dat is er nu uit.

De buitenkant was nog nooit gespoten. Was wel wit maar is zo uit de mal gekomen. De spuiter wilde hem uit elkaar aangeleverd hebben. Dus dan maar doen.

Kan ik gelijk ook de kabelboom uitkleden. Er zitten zoveel overbodige draden in dat storingzoeken niet leuk is.

Staat er inmiddels zo bij.

post-14194-0-96332800-1419957058_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Laatste polyester delen gedemonteerd. Volgend jaar het dashboard.

Er zit in de polyester een stalen koker verwerkt. Door de doorlopende bouten is er toch vocht in gekomen. Iemand sugesties om deze te behandelen door de 6 mm gaatjes??

post-14194-0-10565300-1420030805_thumb.j

post-14194-0-93169200-1420031152_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eindelijk weer een beetje tijd voor de JBA.

Tussendoor even een verwarmingsketel vernieuwen en verplaatsen. Ook gelijk een nieuwe keuken geplaatst. moeste er wel voor naar Amsterdam. Nichtje is nu heel blij met mij. :-D :-D

Nu zijn de schilders in huis bezig en moet ik continue kasten en andere meubels verplaatsen zodat ze er bij kunnen. :oops: :oops:

Foto 1, Dashboard verwijderd.

Foto 2, Dashboard

Foto 3, Bedrading uitzoeken. Leuk als er binnen in de ommanteling van kleur gewisseld wordt.

Ben in iedere geval "van de straat".

post-14194-0-36178300-1421846748_thumb.j

post-14194-0-96864900-1421846759_thumb.j

post-14194-0-84141100-1421846769_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo, schilders zijn de deur uit. Inboedel staat weer op zijn plaats. Nu weer tijd voor de JBA.

Bedrading nagenoeg helemaal onder handen gehad. Te lange stukken verwijderd. Alles wat niet gebruikt werd eruit gehaald. Alles weer in de zwarte bundeling gepropt.

Middenconsole komt niet meer terug. Zat ik met mijn been tegen aan en was op langere ritten pijnlijk.

Bij Paruzzy wat onderdelen gehaald om de deur straks in stijl te kunnen openen.

Nieuwe schakelaars besteld in China. Zal nog wel even duren voor ze binnen zijn. Was wel een diepte investering van € 1,97 en gratis verzending voor 5 schakelaars.

post-14194-0-67053700-1424336218_thumb.j

post-14194-0-56775100-1424336219_thumb.j

post-14194-0-67734000-1424336310_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag ook even de schokbrekers voor opgekuisd. Is er iemand voor mij zo vriendelijk geweest om de draad naar de kl...te te helpen door de borgschroef niet los te draaien. 3 á 4 gangen beschadigd. Draad voor de borgschroef is ook weg. Voor de kenners onder ons. Is deze borging nodig? Misschien moet ik bij AVO een nieuwe stelring proberen te krijgen.

Ook alvast wat hout aan elkaar gelijmd voor mijn nieuwe dashboard.

post-14194-0-14291400-1424361600_thumb.j

post-14194-0-14146900-1424361601_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aluminium schroefdraad met een vrij dunne stalen stelring, en ook nog eens flink worden tegengewerkt door een sterke schroefveer, dat vraagt om extra voorzorg vóór je begint te draaien!

Het lijkt allemaal zo simpel, maar een smalle stelring met weinig schroefdraadgangen die fors wordt tegengewerkt, dat is vragen om problemen (Dat zeg ik!)

Geen idee of het je lukt om die schroefdraad weer gangbaar te krijgen, maar misschien moet je proberen te werken met een tussenbus zodat de stelring een stukje lager (op verse schroefdraad) komt te zitten.

In ieder geval, vanaf nu, bij het verdraaien van de stelring, eerst de veer korter maken met een paar spanners zodat je geen voorspanning meer hebt op de stelring...

Vervangen van de schokbreker kan altijd nog.

Succes!

Rudie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit:

Zo te zien moet de stelring naar boven toe verwijderd worden. De veer moet er dus eerst af.

Als dat niet lukt omdat de ring scheef op de demper zit, niet blijven draaien. Je maakt dan nog meer schroefdraad-schade.

Heel voorzichtig door midden slijpen zodat hij in 2 helften uiteen valt.

Probeer dan een nieuwe ring te krijgen bij de leverancier of één van onze Kitcar-mannen.

Voorzichtig erop draaien en laat hem verder met rust...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rudie,

Met WD40 de boel een beetje gesmeerd en losgemaakt. Ring voorzichtig naar beneden gedraaid om de veerspanning eraf te halen. Veerspanners kreeg ik er niet tussen omdat er te weinig ruimte tussen veer en demper zit. Aan de bovenkant de aluminium schotel verwijderd en ook de veer. Met een goede staalborstel de draad schoon gemaakt en wat "draden" van de schroefdraad uit de stelring gehaald. Met wat nikkelvet de boel weer gemonteerd. Ziet er goed uit. Alleen de borgschoef ontbreekt. E.e.a. zit zo geklemd met de veer dat ik niet verwacht dat de boel gaat verdraaien. Hou wel de afstelhoogte in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is, maar je bent dus wel schroefdraad-materiaal kwijt he?

Het blijft een zwakke broeder.

Ik zou toch een paar geschikte spanners aanschaffen of zelf maken. Daar krijg je plezier van.

Ik heb ze zelf gemaakt met behulp van een paar (trapezium-) schroefassen uit oude schaarkriks.

De stelringen kun je markeren met een streepje verf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog even snel mijn voorruit gedemonteerd. Wilde de bovenlijst eraf halen om te polijsten. Echter de binnenlijst (gegalvaniseerd) was behoorlijk geroest. Ook eens naar de ruitbevestiging gekeken. Alles wat er te bedenken is was gebruikt. Rubber, zwarte kit, montage kit, grijze substantie, siliconenkit en bouwschuim, het zag er niet uit. Eraf dus met die zooi.

Vanmorgen de auto opgeladen en naar de spuiter gebracht. Mooi kleurtje uitgezocht en nu maar afwachten.

Kan ik ondertussen mijn nieuwe straalkast uitproberen. Alles netjes stralen met glasparen en spuiten. RVS delen polijsten en missende onderdelen bestellen.

Met de stoffeerder ook eens uitzoeken hoe de binnenkant moet worden.

post-14194-0-39076800-1424800691_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle troep van de ruit en de omlijsting verwijderd. Daarna de polijstborstel opgestart met het onderstaande resultaat. Ja, en mijn haar zit ook weer goed :-D :-D

post-14194-0-80251000-1425208372_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zaterdag naar de Old-timerbeurs in Antwerpen geweest. Alle rubbers voor de JBA nieuw gekocht om alles weer goed af te dichten.

Vanmorgen de scharnieren van de deuren naar de spuiter gebracht. Wilde ze laten verchomen. Na de prijs gehoord te hebben maar besloten ze mee te spuiten. Tot mijn verbazing was er al een deel gespoten.

Met de kleurenstaal naar de stoffeerder geweest en weer een heleboel ideeën opgedaan.

Wordt vervolgd

post-14194-0-56329600-1425943655_thumb.jpost-14194-0-60180500-1425943666_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hele Rocket frame is in een chrome kleur gepoedercoat.

Schitterend als het net gedaan is.

Nadeel van dat spul is wel dat de glans er heeeeeeel snel af is en veel minder krasvast dan echt chrome.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...