Ga naar inhoud

rubber bussen


Aanbevolen berichten

er zit wat ruimte op de bussen die op de achteras zit van mij sylva striker

de stangen waarmee de achteras vast zit aan het chassis zijn bij de bouten voorzien

van die rubberen bussen met een stalen binnen en een stalen buiten mantel

als de bouten niet volledig zijn aangedraait merk ik dat er speling zit tussen de bout en de

stalen binnenbus, ik ga er dan ook vanuit dat ik, nieuwe moet hebben,

kun je die dingen gewoon ergens kopen ? of moeten ze speciaal gemaakt worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet erg zolang het maar niet uit de hand loopt. Als de bout en moer niet vast zit heb je altijd speling.

Je mag ze alleen vastdraaien wanneer de auto op zijn wielen staat, zo monteer je ze zonder voorspanning en draaien ze niet kapot.

Als ze erg lang los hebben gezeten kunnen ze uit gelopen zijn, het is tenslotte geen lager... Dan moet je ze wellicht vervangen. Maar als het rubber niet gescheurd is en ze er verder goed uit zien zou ik ze laten zitten.

Kopen kun je ze volgens mij bij de meeste leveranciers van kitcaronderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lange geleide armen aan de zijkant van de auto zijn de panhard stangen van een Opel Kadett C. Overigens is de panhard stang op de achteras ook die van een Kadett C. De rubber bussen kun je kopen bij Opel Classic parts. Deze bussen hebben een kegelvorm.

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S004_Achteras/040_Panhardstafrubber/A255_Bus_panhard_stang_set_L%2BR_Rek_C_D_Com_A_B_Kad_B_C_Oly_A_GT_MaAsc_A_B_1966-79.html

De overige bussen zijn zg Metalastic bussen. Oa bij RAW te koop.
Maar, let op de binnenmaat ! 12 mm en 0.5 inch en dat soort geneuzel. Ik heb er dus ook 0.5 inch bouten opgezet en heb op de binnenbussen geen speling zitten. Buitenbussen zitten in de stangen geperst. Als daar speling opzit, ist goed mis :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, en dat moet je nu precies niet doen ! Daarmee maak je de ophanging alleen maar stugger en gaat ie in de bochten snel een pootje optillen omdat de as t.o.v. de auto nauwelijks nog kan torderen. Wegligging van een Striker is met deze rubber bussen al uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...