Peter Pepping Geplaatst: 30 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 november 2014 (aangepast) Zo, eindelijk een kitcar! Na het zien van het tv progamma 'a racing car is born' wist ik het, ooit ga ik er ook een bouwen! Nu ik enkele jaren later eindelijk de ruimte heb om dit te doen op zoek naar een kit, zonder op de hoogte te zijn van de huidige bpm regels zag ik mijzelf al een nieuwe bouwen. Dat ging hem dus niet worden, en op zoek gegaan naar een gebruikte met kenteken, maar wel een waar ik nog lekker aan kan sleutelen. Ook de c20xe die ik nog thuis had liggen welke uit een oud project van m'n broer komt wou ik graag gebruiken. Stukje geschiedenis wat ik op internet heb kunnen vinden: De Westfield heeft geraced in de UK met hulp van SBD, hier wat leuke info en foto's: http://www.sbdev.co.uk/Case_Studies/CaseStudies_PeterHayter.htm Ook in nederland al diverse eigenaren gehad waaronder een hier actief op het forum: http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/919-nogmaals-westfield-seiw-nieuw-op-te-bouwen/ De auto is op de motor en bak na zoals in de (oude) advertentie, en zal zo blijven tot de invoer keuring. Maandag 17 november opgehaald bij Harm Fijn om thuis de ruimte te hebben voor een dergelijk project Wieltjes eronder gemaakt om de auto makkelijk te kunnen verplaatsen Tot nu toe voornamelijk bezig geweest met het uitzoeken van wat ik nog nodig heb. Dit weekend al wel de aandrijflijn er in kunnen hangen om het een ander te meten: En zoals ik al verwacht had gaat het originele inlaatspruitstuk niet passen, bij een standaard chassis misschien wel maar ik maak gebruik van de mogelijkheid om de motor verder naar achteren te kunnen plaatsen en dan heb je nog minder ruimte. ook zit hier nog een te lange bellhousing op en met de juiste gaat de motor nog 2cm naar achteren. Dus de C20xe er weer uit om verder klaar te maken, vandaag o.a. de carterpan verwisseld voor een dry sump pan. De oplettende kijker ziet al iets bijzonders aan het blok, voorlopig blijft het kwa pk's en nm's nog origineel Nu is het wachten op de bestelde onderdelen om weer verder te kunnen, voorlopig blijft alles origineel aan de auto om bij de invoer keuring geen problemen te krijgen. 30 mei 2020 aangepast door Peter Pepping Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 Ziet er zeer goed uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R. Broer Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 Leuk hoor.... Lekker aan de slag! Succes... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 blijf dit lekker volgen, foto zijn daar mooi bij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 Mooi!Maar waarom past dat spruitstuk niet?Jouw chassis ziet er wel iets anders uit als het mijne hoewel ik het aan de inlaat kant op de foto niet goed kan zien. Mijn blok zit ook verder naar achteren als normaal, het bellhouse zit op een centimeter of 5 na in de tunnel, maar ik heb geen problemen aan de inlaatkant. Die had ik wel aan de uitlaatkant. Ik dacht makkelijk te doen en had een SBD spruitstuk gekocht maar die paste dus niet omdat mijn motor zo ver naar achteren zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 1 december 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 Oke, het zou dus moeten kunnen... nu had ik de motor in de takel hangen en zo goed mogelijk recht gehangen maar mischien ver van zoals het hoort, als het goed is heb ik volgende week ergens de juiste bellhousing en motorsteunen binnen dus dan maar weer eens passen voordat ik de slijptol in het spruitstuk zet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 Als je foto's nodig hebt hoor ik het wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 bij het SBD gemodificeerd chassis is de tunnel behoorlijk verbreed en past het komplete bellhouse op 1 cm na in de tunnel.een gewoon inlaattraject is dan niet mogelijk meer ..ook met tb's wordt het nog kritisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 1 december 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 december 2014 ok, duidelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 2 december 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 december 2014 Bedankt voor de foto's Paul! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 30 december 2014 Helaas nog niet veel nieuws te melden, de bestelde onderdelen laten lang op zich wachten. Ondertussen wel wat kleine klusjes kunnen doen maar liever eerst bezig met de aandrijving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 28 januari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 28 januari 2015 goodies!zondag eindelijk de motor op zijn plek hangen, steunen zijn ook binnen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 28 januari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 januari 2015 mooie spulletjes Peternu lekker aan de sleutel ik ben benieuwd.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 30 januari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 januari 2015 PeterIs er al een kentekenNu spek je de overheid met een slordige € 8000 met ongeveer 150 pkdat is BPM en CO taks kassa tjing tjingDie centen kan je beter aan de auto besteden!Mijn oplossing:Ik ben een VAG ARL met turbo(getuned)IHI RHF 4V aan het inbouwenGoed voor 220PK(kan naar 340pk) en 410NMKosten BPM en CO taks € 0,0 voor de overheid.Lees goed na op dit forum daar je toch nog moet beginnen kan je er rekening mee houden.gr Martingr Martin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 31 januari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 31 januari 2015 Hoi Martin,Er is een (engels) kenteken bij, zonder zou ik er inderdaad niet aan beginnen. (dus alleen invoerkeuring, ook geen rest bpm)Mooie spec's! alleen een diesel in een seven, nee bedankt.toch bedankt voor je tip, heb je hier ook een project pagina? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 1 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 februari 2015 Gelukkig PeterHeb nog geen project pagina zit te denken om wat voor ons club blad op papier te zetten.Voor de toekomst hebben andere er ook wat aan.veel plezier met je bouw, heb ik ookMartin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 februari 2015 Motor zit op zijn plek! moet er wel weer uit voor div zaken maar handig om te zien wat er wel en niet past. Heb helaas wel nieuwe gaten moeten boren voor de (originele) motorsteunen, nu heb ik al een verkorte as waardoor alles naar achter gaat maar het lijkt erop dat er nog een 35mm kortere aandrijfas in heeft gezeten, maar dan past de bellhouse en inlaat niet meer dus laat het mooi zo. het leek er eerst niet op maar de inlaat past gewoon, scheelt enorm veel werk!enige wat niet past is de stuurstang icm met de uitlaat, iemand hier een oplossing voor?uitlaatje mooi ook moest ik wat verzinnen voor de stuurstangen, deze zaten maar een paar mm in de kogelstukken gedraaid, dus stukje eraf, draad verder snijden en verlengers erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 1 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 februari 2015 Netjes, uitlaatspruitstuk komt zeker tot zijn recht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 2 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 februari 2015 Ik heb wel een oplossing. Is wel Caterham maar ook met een c20xe blok.zal ik morgen wat fotos van posten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francesco De Stefano Geplaatst: 4 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Ik heb in mijn VM geen rechte stuurstang maar 1 met 2 gewrichten erin die netjes om het motorblok heen gaan. Bij een eventuele aanrijding komt die ook niet naar binnen maar schiet hij door de zijkant van de auto naar buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francesco De Stefano Geplaatst: 4 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Precies zoals op de bijgesloten foto van Harry! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 6 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Ik heb in mijn VM geen rechte stuurstang maar 1 met 2 gewrichten erin die netjes om het motorblok heen gaan. Bij een eventuele aanrijding komt die ook niet naar binnen maar schiet hij door de zijkant van de auto naar buiten.Mijn idee! (Rechte stang vond ik veel te link...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 6 februari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Bedankt Harry,Ik ga wat spelen met de lengtes en plaats waar de kruiskoppeling zit, leuke puzzel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Pepping Geplaatst: 15 februari 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 15 februari 2015 voor de stuurstang wacht ik nog op een nieuw stukje staal, wel de fan op de radiateur omgebouwd zodat die mee met de rijwind zuigt: Nu bezig met een oplossing om de tank op de tankdop aan te sluiten, lijkt erop dat de dop in de bumper gemaakt is om direct op de tank te monteren en niet met een vulslang... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 15 februari 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 februari 2015 Zit niet achter elkaar he?Tank opschuiven of tankdop verplaatsen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.