Tim Valk. Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Iemand een idee als er een reglementering is over de minimum diameter van een stuur?Afneembaar mag in belgie zowizo niet voor de keuring Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Ik dacht diameter 0.32 diameter.Heb er een van 0.28 diameter op de Westfield die toentertijd gewoon goedgekeurd werd.Om het veilig te spelen zou ik er een 0.32 in peuteren, en kan je er nà de keuring een kleinere in steken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Ik heb een 32 liggen geen probleemHet stuur wat ik nu heb is 25 en zit er wel speciaal uit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Peeters Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Hey Tim,In België moet het stuurwiel minimaal 30cm zijn.Bij mij hebben ze dat ook effectief gemeten. Zowel bij de eerste homologatiekeuring als enkele weken geleden tijdens de gewone jaarlijkse keuring.Voor straatgebruik vind ik het persoonkijk ook best goed rijden, in combinatie met een stuurhuis van 3.3/1. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jurgen Thijs Geplaatst: 15 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Ik heb er een D-vormig stuur inzitten van 26cm (denk ik), dit is bij de invoer in alken opgemeten en goedgekeurd.Zou geen probleem zijn bij eenmalige goedkeuring. De auto is van 1990 dus mss speelt leeftijd wel een rol. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 15 november 2014 Ok, bedankt voor de uitlegBij de homologatie keuring stond er een origineel stuur van een sierra in omdat ik verplicht was een stuurslot te hebben en deze hou ik nog altijd achter de hand, door het kleine stuur is er ook meer beenruimte bij instappenZoals je kan zien sturen genoeg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 16 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 november 2014 Dit is juist 30 cm en ook mooi met de binnenkant zwart met lotus tekenDe 25cm gaat er dus terug uit en deze word de definitieve Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 17 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 Tim, is een stuurslot verplicht in België? Ik dacht er net aan om het eruit te zwieren en een startknop te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Devocht Geplaatst: 17 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 Mmm, oude Saabs hebben dat toch ook niet dacht ik. Hebben die hun sleutel niet ergens aan de handrem staan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 18 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Inderdaad Frank,volgens mij is dit enkel verplicht bij de IVA keuring in Engelend en IKS keuring in Nederland en niet bij de periodieke TC in België of APK in Nederland . En eigenlijk is het geen stuurslot dat je moet hebben, maar wel 2 anti-diefstal systemen... Zie het betreffende hoofdstuk uit de IVA inspection manual in bijlage...IVA_inspection_manual_M1_passenger_vehicles_13A_Anti-theft-Immobiliser.pdfKlik hier voor de volledige manualBij de MNR had ik géén stuurslot maar wel een een contactslot en een startonderbreker. Geen opmerkingen over gehad noch bij de IVA keuring in Engeland, noch bij de homologatie keuring en de daaropvolgende "tweedehands" keuring in België...Greetz, Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 18 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Beste, mijn homologatie is nu een maand geleden rond (verhaal volgt) en heb de juiste papieren nuIk dacht in de zomer dat alles rond was maar toen kregen we van de homologatiedienst in brussel de melding voor een herkeuring van homologatieWaarom: 2 punten, nl.ze waren de afstand tussen de lampen, pinkers vergeten te meten en als 2de punt moest ik kunnen aantonen dat er een stuurslot aanwezig was tegen diefstalIk heb geen ander stuurhuis gezocht en geplaatst omdat het mooier was Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 18 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Hoi Tim,dan zullen ze bij mijn homologatiekeuring de electronische startonderbreker direct aanvaard hebben... Wat eigenlijk wettelijk is, het moet geen mechanisch stuurslot zijn.Maar wat het allerbelangrijkste is, is dat je de homologatie op zak hebt natuurlijk Greetz, Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 18 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Hoi Tim,dan zullen ze bij mijn homologatiekeuring de electronische startonderbreker direct aanvaard hebben... Wat eigenlijk wettelijk is, het moet geen mechanisch stuurslot zijn.Maar wat het allerbelangrijkste is, is dat je de homologatie op zak hebt natuurlijk Greetz, PatrickKan wel kloppen maar ik heb gewoon gedaan wat gevraagd werd in de hoop mijn homologatie zeker rond te krijgen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 18 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Mijne wagen is in juni ingevoerd uit nederland en ook 2 keer gekeurd en hebben van dit alles niets gezegd,heb misschien geluk gehad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.