Jacco Hofstede Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn,van de bussen die in de draagarmen van van een westfield zitten?het gaat om deze bussen ik wil graag weten of dat de zelfde zijn als in mijn striker.het gaat om deze bussen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik heb hier van die westfield bussen,nagemeten met de afmetingen:diameter/breedte 23,87mm lengte, 34,85mm Lengte binnenbus 37,74mm Boutgat 11mm Er is wat spul in omloop voor oa Triumph dat net even andere maten heeft. Ik meen dat Sylva net iets grotere diameter bussen gebruikte met gaten van 1/2inch ofzo, misschien dat dat die gt6 bussen zijn? We hadden het er hier al eens over hier op de kcc, daar vind je ook de QH typenummershttp://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/4760-westfield-wishbone-bevestiging/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Op mijn Striker zitten inderdaad bussen met een grotere buiten diameter. Sterker nog, Jeremy Philips vond het noodzakelijk om in de bovenste draagarmen een andere diameter/lengte te monteren dan in de onderste Het ene setje heb ik bij RAW besteld, de andere bij www.hacestra.nl Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacco Hofstede Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Omdat de bussen die ik nu in de draag amen heb zitten nu al tegen de bevestiging aan schuren en er ruimte zit op een van de draag armen.even gemeten.lengte bus 34,90 mmbuiten diameter 26,65boutgat m12wil ik heb proberen met een andere oplossing.Ik zag deze nylon bussen die voor een westfield zijn.wat effect ervan is weel ik niet precies.waar wil het wel proberen maar dan moet ik wel weten of ze ook passen.Ik heb evt ook nog een andere oplossing.die bestaat uit een Oe escort dtaagarm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Jeremy raadde mij ten sterkste af om de Metalastic bussen te vervangen door polyurethaan achtige constructies. De reden hiervoor is dat gebruik gemaakt wordt van het verend/dempend vermogen van het rubber in de bus. Hiervoor moet de buitenbus echt in de draagarm geperst zijn en wordt de binnenbus (die altijd langer is dan de buitenbus) mbv ringen onder spanning vastgezet in het chassis. Bijgaand een foto van de bovenste draagarm op mijn Striker. Beide bussen van de draagarm zitten dmv een lange bout en ringen door een koker in het chassis vast. De hele constructie zit met 70 Nm vast. Idem dito voor de onderste draagarm, maar die zit aan beide zijden met een korte bout in het chassis.Ook ik had speling op de bovenste draagarmen. Reden hiervoor was dat een onverlaat er een 12 mm bout in had gezet, terwijl de koker in het chassis en de binnenkant van de bussen 1/2 inch is.... Scheelt 7/10 mm. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacco Hofstede Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Dirk je hebt een heel andere voor wiel ophanging als ik.Ik heb van die rocker arms en daar zitten kunststof bussen in die heb ik bij RAW zo gekocht.Maar de onderste draag armen zijn het probleemDaar zit ruimte op in de bevestiging steun van het chassis.ook komt de draagarm tegen de steun en de arm past gewoon niet mooi.De boutgaten in het chassis en de bussen zijn bij mijn wel exact m12. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Bij mijn westfield zitten er 7/16 bouten in de draagarmen boven en onder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 29 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Klopt, ik heb een mk3 Striker met outboard suspension. Daarnaast heb ik custom made bovenste draagarmen omdat in de originele constructie het camber niet instelbaar was.Maar, wat ik probeerde te zeggen, als je ergens Metalastic bussen hebt zitten, moet je die niet zomaar vervangen door polyurethaan bussen. De binnenste bus van de Metalastic bus moet strak in het chassis zitten, aanlopen klopt natuurlijk niet.Je geeft aan dat zowel de gaten in chassis als in de bussen exact M12 zijn. Waar zit dan de speling ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 30 oktober 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 oktober 2014 Jeremy raadde mij ten sterkste af om de Metalastic bussen te vervangen door polyurethaan achtige constructies. De reden hiervoor is dat gebruik gemaakt wordt van het verend/dempend vermogen van het rubber in de bus. Hiervoor moet de buitenbus echt in de draagarm geperst zijn en wordt de binnenbus (die altijd langer is dan de buitenbus) mbv ringen onder spanning vastgezet in het chassis.Klopt exact. Je kunt hiermee zelfs iets spelen door de binnenbus te fixeren als de draagarmen onbelast vrij hangen, of vastzetten als de auto op de wielen staat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.