Ga naar inhoud

Koppelingshuis T9 en uprights (achter)


R. Broer

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Westfield graag ombouwen van rechts gestuurd naar links gestuurd.

Op dit moment heb ik een Engels koppelingshuis (hevel rechts / startmotor links).

Ik wil graag een koppelingshuis met startmotor rechts. Wie heeft deze liggen en kan deze missen?

En uhhh...... Heb ik dan ook een andere startmotor nodig?????

Verder wil ik mijn Westfield ombouwen naar schijfrem achter. Aangezien ik nu trommelremmen heb en niet de juiste uprights/fusseelichamen zoek ik deze voor de bevestiging van schijfremmen. Wie heeft wat voor mij liggen? Ik heb overigens een door Westfield omgebouwd banjo as. Dus Westfield diff met steekassen met aan beide zijde kruiskoppelingen...... Ik heb namelijk geen idee of elke as past in de upright? Westfield levert natuurlijk nu het VW golf fusee. Past hierin ook de as die ik heb?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een rechts koppelingshuis liggen en heb nog een linkse nodig, dussss....

Startmotor zet je zo over.

Even voor mijn duidelijkheid, Dirk. Jij hebt een koppelingshuis waarbij de startmotor rechts zit? Dus als mijn stuur naar links is omgebouwd zit de hevel aan de zijde van mijn pedalbox en de startmotor aan de bijrijders zijde?

Wat mij betreft kunnen we in dat geval met gesloten portemonnee oversteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stuurombouw westfield heb je geen enkele last van de startmotor aan welke kant hij ook zit. Zonde van het werk dus, totaal zinloos. Wel moet je de Koppelingskabel verlengen

Hoi Bas,

Dit is meer met het oog op een staande pedalbox. Ik wil de hangende eruit gooien. De koppelingskabel wordt anders erg lang. Ik heb overigens al twee keer een gebroken kabel gehad. Ik wil de weg dus zo kort mogelijk houden.

Kan jij overigens vanuit jouw expertise antwoord geven op de vraag aangaande de uprights die geschikt zijn voor schijfrem achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist de lange koppelingskabel (ik verleng altijd ca 1 meter voor een mooie flauwe bocht voor de motor langs) loopt soepeler dan de strakke korte bocht, en met een staande box wordt de loop naar de aansluiting aan dezelfde kant nog onhandiger. De stuurombouw is juist zo makkelijk omdat je de hele hangende box kunt hergebruiken, scheelt aan alle kanten een boel werk en een goed bevestigde koppelingskabel breekt niet dan was er wat anders mis dan de lengte.

trommels op een sei(w) is overigens een zeer zeldzaam fenomeen, had er laatst ook een hier, zitten taunus schoenen in. Remt overigens net zo goed als schijven maar leuk projekt om om te bouwen. Heb complete setup liggen ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stuurombouw westfield heb je geen enkele last van de startmotor aan welke kant hij ook zit. Zonde van het werk dus, totaal zinloos. Wel moet je de Koppelingskabel verlengen

Ja, lekker zeg Bas ! Daar gaat m'n bellhouse ruilhandel ;-)

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor de reactie aangaande het bellhouse. Sorry Dirk, maar dat wacht ik nog even om te ruilen. Ik overweeg ook om de koppeling hydraulisch te maken. Dan maakt het allemaal niet meer uit. Maar als ik mij bedenk dan weet ik je te vinden.

Rest mij alleen nog de vraag aangaande de uprights.

Heeft iemand wat liggen voor mij om te kunnen ombouwen naar schijfrem achter?????

En anders de vraag of de VW golf uprights van Westfield passen op mijn as/wielophanging.

Ik weet namelijk niet of er in de maatgeving aangaande de wielophanging (achter) in de loop der jaren iets verandert is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn bouw had ik in eerste instantie gekozon voor donorassen naven van en lagerblokken. Deze zette ik op een fusee van westfield. Hierop kwam een pasplaat voor een vw remklauw en meende een remschijf van een peugeot 405?

Dit is door verkeerde onderdelen levering niet doorgegaan en uiteindelijk nieuw materiaal geworden.

Zoek me anders op facebook op. Daar staan nog wel ergens foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppeling hydraulisch maken zou ik zeker doen, heb ik ook gedaan. Rijdt veel fijner.

Upright van westfield voor vw klauwen past ook op jouw as. Tenmiste als je steekas hetzelfde is als de mijne. Ik had al schijven achter. Heb hetzelfde diff als jou.

Gr. Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppeling hydraulisch maken zou ik zeker doen, heb ik ook gedaan. Rijdt veel fijner.

Upright van westfield voor vw klauwen past ook op jouw as. Tenmiste als je steekas hetzelfde is als de mijne. Ik had al schijven achter. Heb hetzelfde diff als jou.

Gr. Dennis

Hierbij wat foto's van mijn situatie.

Ik hoop dat mensen mij kunnen vertellen welke upright ik nodig heb voor ombouw naar schijf.

Ik hoor graag van jou Dennis of jouw situatie hetzelfde is.

Verder zijn alle tips mbt remklauwen en schijven welkom. Mits het maar past op een fussee die ik kan toepassen.

Bij voorbaat dank!

P.S. nog een foto van de huidige situatie rondom mijn Westfield. Zien jullie ook even hoever ik ben met mijn project!

post-27039-0-69194800-1411927374_thumb.j

post-27039-0-69551800-1411927402_thumb.j

post-27039-0-69362200-1411927518_thumb.j

post-27039-0-46647100-1411927608_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diff en as zien er hetzelfde uit. Verder kan ik zo niet zien hoe je as en flens aan elkaar zitten, dan zou je de remtrommel moeten demonteren. Verder heb ik je al eens foto's gestuurd van mijn situatie.

Gr. Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn Westfield graag ombouwen van rechts gestuurd naar links gestuurd.

Op dit moment heb ik een Engels koppelingshuis (hevel rechts / startmotor links).

Ik wil graag een koppelingshuis met startmotor rechts. Wie heeft deze liggen en kan deze missen?

En uhhh...... Heb ik dan ook een andere startmotor nodig?????

Verder wil ik mijn Westfield ombouwen naar schijfrem achter. Aangezien ik nu trommelremmen heb en niet de juiste uprights/fusseelichamen zoek ik deze voor de bevestiging van schijfremmen. Wie heeft wat voor mij liggen? Ik heb overigens een door Westfield omgebouwd banjo as. Dus Westfield diff met steekassen met aan beide zijde kruiskoppelingen...... Ik heb namelijk geen idee of elke as past in de upright? Westfield levert natuurlijk nu het VW golf fusee. Past hierin ook de as die ik heb?????

O.k. naar links ombouwen is waarschijnlijk ingegeven omwille van een betere verkoopwaarde?

Begrijp ik. Voor rijcomfort maakt het niet uit. Nog sterker, beter rechts dan links in mij beleving.

Die schijfremmen achter………….. Hoezo? Heeft iemand verteld dat dat beter remt?

Is het de bedoeling te gaan rijden op een circuit?

Die Westfield van jouw, is dat een SEi?

Ga je racen?

Zo nee, dan zou ik gewoon die trommelremmen handhaven. Dat was n.l. ooit zo bedoeld bij dat type.

Remt een behoorlijk stuk goedkoper overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bas,

Ik heb wel de wens dat de Westfield ook op het circuit wat kan. Remmen zijn in dat geval belangrijker dan gas geven, zullen we maar ff zeggen.

Verder vind ik schijfremmen toch een beetje passen bij een sportwagentje zoals een Westfield. Het oog wil ook wat.

Maar misschien heb je wel gelijk om nog ff de trommels te handhaven. Dam pak ik de schijven wel later. De ombouw gaat aardig in de papieren lopen..... Ik ga immers eerst het chassis aanpakken (stralen en poedercoaten). Daarna herstel van de body + opnieuw spuiten. Verder een nieuwe pedalbox..... Dus de kosten gaan aardig oplopen.

Ik neem het dus nog in overweging...... Bedankt voor je opinie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remtrommels zijn van een Cortina 62-64.

Ik zie ook spacers zitten.

Je remmen achter doen toch niet zoveel, zodra je flink remt schuift al het gewicht naar voren.

Trommels achter doen het volgens mij prima.

Ik heb Wilwood remmen voor en achter trommels en het ding remt als een gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...