Ga naar inhoud

Vermogen motor


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Inderdaad, het aantal factoren dat hier significant invloed op heeft is niet op 2 handen te tellen.

Ga even uit van het standaard vermogen van een pinto blok zoek het juiste type blok op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine

Al je extra's(delorto's) die erop zitten kunnen door slijtage, afstelling en nog veel meer zaken, totaal teniet gedaan worden.

Alleen een rollerbank zal het je echt kunnen vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje tegenstrijdige opbouw van de motor, dat is wel zeker.

Erg korte aanzuigtrakt voor maximaal vermogen op hoge toeren, en een 4-2-1 uitlaatsysteem voor hoger koppel onderin (lager vermogen op hoge toeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het aantal factoren dat hier significant invloed op heeft is niet op 2 handen te tellen.

Ga even uit van het standaard vermogen van een pinto blok zoek het juiste type blok op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine

Al je extra's(delorto's) die erop zitten kunnen door slijtage, afstelling en nog veel meer zaken, totaal teniet gedaan worden.

Alleen een rollerbank zal het je echt kunnen vertellen...

Motorcode begint met HS , deze vind ik niet terug in de lijst op uw link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook meters, zoals g-tech pro die de wiel pk's kunnen berekenen.

Deze klik je in de auto en dan doe je een acceleratie test.

Als je regelmatig wat aanpast aan de auto kan zo'n metertje een goed beeld geven of je de goede kant opgaat of niet.

Het zijn leuke hebbe dingetjes en geven mooie grafieken.

Maar 100+ pk moet je makkelijk kunnen halen met jouw configuratie.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

95 tot 105pk is al standaard in de 2 liter pinto met een 2 traps carburateur, afhankelijk van welke carb en motor.

Heb destijds een rondje met de auto gereden en Ik denk dat jouw blok ergens tussen 115-125pk levert aan de krukas. De motor is standaard verder is mij verteld door de vorige eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

95 tot 105pk is al standaard in de 2 liter pinto met een 2 traps carburateur, afhankelijk van welke carb en motor.

Heb destijds een rondje met de auto gereden en Ik denk dat jouw blok ergens tussen 115-125pk levert aan de krukas. De motor is standaard verder is mij verteld door de vorige eigenaar.

Ok, thanks voor al de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...