Dirk Strikwerda Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Ik heb onder het dashboard van mijn Striker een hoofdstroomschakelaar zitten met zo'n uitneembare plastic sleutel. In de huidige situatie schakel ik alle electriciteit over deze schakelaar, dus inclusief de constante plus van de startmotor. Nu trekken die dingen kortstondig nogal wat stroom. Alhoewel de hoofdstroomschakelaar iets van 200 ampere mag hebben, vraag ik me af of dat wel slim is. Iemand ervaring mee ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacco Hofstede Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Een startmotor gebruikt geen 200A. ook niet kortstondig.Dus het lijkt me geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 ik bouw ze in van 300AMP, toevallig vorig weekend ook in de Striker hier gedaan Lijkt me geen probleem zolang je geen 12*300 =3600 watt stroomverbruikers hebt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Ik gebruik dezelfde aansluiting van de hoofdstroomschakelaar zoals je beschrijft. Werkt prima Dirk.Greetz, Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Hier ook Dirk, gaat gewoon goed, mocht je iets smeulends ruiken moet je gewoon stoppen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 30 augustus 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Hier ook Dirk, gaat gewoon goed, mocht je iets smeulends ruiken moet je gewoon stoppen!Ha Bas, dat er iets begint te smeulen kan ik echt niet meer onderscheiden van de steenkooldamplucht uit de uitlaat en de oliegeur die uit het vooronder komt En dat het begint te knetteren hoor ik er ook echt niet bovenuit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 31 augustus 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Ik hoop dat je wel een 6 polige hoofdstroom schakelaar met een 3K weerstand gebruikt,Anders gaat het je gegarandeerd een keer een dynamo of accu kosten als je per ongeluk de hoofdstroom schakelaar bedient terwijl de motor nog loopt.Beter is het om b.v. een electrische isolator te gebruiken vooral als je electronica in je auto hebt zoals ECU ontstekings modules etc.Een eenvoudige hoofdstroom schakelaar kan een kortsluitpiek veroorzaken waar sommige electronica niet van houdt.http://www.brise.co.uk/Battery-Isolator-EV200-H.htmlhttp://www.cartekmotorsport.com/tech-info.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 1 september 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 1 september 2014 Harry, ik rij bijna electronica-loos; alleen AccuSpark ontsteking waarvan ik het vermoeden heb dat dat al enigszins tegen spanningspieken beschermt is Maar evengoed bedankt voor de tip ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 17 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 ???? ik ben nog aan het bouwen met electro vraagjeplus schakelen van de startmotor???Ik dacht dat de naam was massa hoofd schakelaar 300Ah(staat op mijn blister verpakking)Tekeningetje achter op, schakelaar plaatsen tussen min accu en chassis.Veiligheid sleutel er uit nergens meer stroom wel zo veilig bij een crash.voor je klokje of geheugen kan je buiten om dit wel een 1,5 m2 massa trekken naar de accu.lees ik het verkeerd of zogr Martin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 17 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 Deze manier van schakelen mag ook. Kans bestaat echter nog steeds dat je de dynamo aan gort helpt bij uitschakelen terwijl motor nog draait. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilco Blankenburgh Geplaatst: 17 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 hmmMisschien lees je het toch verkeerd of jij hebt de exclusieve massa hoofd schakelaar met accu functie ...(300Ah? denk dat het 300A is) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 17 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 er zal inderdaad 300A op staan, maar de wijze van schakelen klopt hoor ! Zit ook zo op m'n circuit Striker. Dus schakelaar tussen de minpool van de accu en een dik massapunt in het chassis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 17 november 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 november 2014 hoe dik zijn de aansluitkabels eigenlijk ? zijn die wel van de juiste kwadraat diameter.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 18 november 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 18 november 2014 Nou, je hebt er een pijpenbuiger bij nodig om het spul de hoek om te krijgen ! Ik 'duik' morgen wel ff onder de kap. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.