Ga naar inhoud

Auto ambulance te leen/huur gezocht


Patrick vd Langenbergh

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn grote, logge en veel te zware gesloten autotrailer verkocht. Ik had hem nog graag een week gehouden omdat we naar de trackday in Croix-en-Ternois gaan op 16/8. Maar de koper moest en zou hem vandaag meenemen, anders moest hij hem niet hebben... Omdat de trailer voorheen reeds verschillende maanden op Kapaza.be en 2dehands.be stond zonder resultaat, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ingestemd... Nu zit ik dus met een probleem voor de trackday...

Daarom ben ik op zoek naar iemand - liefst uit de provincies Noord-Brabant (NL) Limburg (B ) Antwerpen (B ) Oost-Vlaanderen (B ) - die zijn tegen vergoeding zijn autoambulance wilt uitlenen van donderdag 14/8 t.e.m. zondag 17/8.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patrick,

mocht het niet lukken met de huur van een trailer, is het misschien een mogelijkheid om met de MNR te rijden.

Ik kan dan eventueel wat spullen voor je mee nemen met de camper.

Maar een ideetje....

Vrgr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iemand met hetzelfde probleem.

Ik ben ook nog op zoek naar een trailer, moet wel een lichtgewicht zijn omdat hij achter de camper moet.

Is er iemand die een enkelasser heeft die ik kan huren laat me a.u.b. even iets weten.

Om met de XTR naar Croix te rijden is geen goed idee, en achter de luxe auto is de noodoplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne is wel te leen tegen een klein bedragje

is een annsem 3000 dubbel as met kleine hogedruk bandjes

ledig gewicht 510kg laatvermogen 2490

staat wel in terneuzen 4533pa hier

mijn mobile is geen geheim dus +31650264083

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook nog ééntje staan voor de leen .

Maar eerst naar Gendt bij Nijmegen en dan weer terug is denk ik niet de bedoeling .

Ik denk in jullie geval kun je het beste er één huren .

Gr willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ik nergens een lichte enkelasser kan huren. Het schijnt dat er niet zoveel van die dingen in de verhuur zijn.

Gaat dus waarschijnlijk een zware dubbelasser worden, kunnen we niet met de camper gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richard, puur uit interesse,

Wij zijn een beetje aan het orienteren voor een camper en de bedoeling is ook dat er een trailer achter moet kunnen.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar een dubbelasser scheelt hooguit maar 200kg.

Dat moet toch niet het probleem zijn voor de camper?

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arjan dat klopt .

Maar volgens de wet gaat het over het max gewicht aanhanger.

Ik mijn geval moet de camper dan dus 2750 kg mogen trekken .

Die zijn er denk ik niet zoveel .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf een aanhanger hebt, dan zou je deze terug kunnen laten keuren naar een lager max. gewicht. Nadeel is dan wel dat je hem nooit meer zwaarder mag belasten.

Maar hoeveel mag je trekken Willem. Dat zoekt dan wat makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne is wel te leen tegen een klein bedragje

is een annsem 3000 dubbel as met kleine hogedruk bandjes

ledig gewicht 510kg laatvermogen 2490

Hoi Rob,

Heel erg bedankt voor je aanbod. Maar ik ga er niet op ingaan, hij is te zwaar om te trekken met de Volvo. Deze mag met name slechts 1.900Kg trekken. Dat was meteen de voornaamste reden waarom ik mijn trailer verkocht. Die had een MTM van 2.700Kg.

Ik heb tot vandaag de weerberichten afgewacht omdat ik niet door de regen, de MNR op een open trailer wil vervoeren. vooraleer ik daaraan begin wil ik een deugdelijk afdekzeil hebben. Voor zaterdag zien de weersvoorspellingen er nog redelijk uit. Voor vrijdag en zondag (de "vervoersdagen") is de kans op en de hoeveelheid regen die voorspeld wordt niet van die aard dat ik een trailer ga huren...

Wij komen dus gewoon als toeschouwers genieten van de trackday en na afloop gaan we met veel passie het vlees ritueel verbranden héhé.

Tot vrijdag, want dan gaan we als eens een kijkje komen nemen op de "buitenpaddock"

Greetz, Patrick en Christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camper zelf is 2400 kg, tot 3500 kg mag ik vervoeren aan totaal gewicht.

Humbauer heeft enkelassers die een eigen gewicht hebben van 270 kg en met de XTR van 700 kg zou ik precies volgens de regels zitten.

Het voordeel is dat de XTR precies op een Humbauer past alleen zijn deze bijna niet te huur. Je ziet ze wel vaker bij campers en dan hebben ze een Smart erop.

Daarnaast moet je ook rekening houden met het vermogen van je camper, met een 1,9 TD moet je niet boven de grens gaan die op je papieren staan. Dan vraag je om problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 3500kg dat is dan volgens je rijbewijs?

In NL gaat het om het totaal gewicht wat achter de auto hangt. Deze moet minder zijn dan wat de auto maximaal mag trekken. Dus niet het maximum gewicht wat je trailer zou kunnen hebben(mits je rijbewijs BE hebt)

Zie de link van Peter,

Daar kun je misschien ook net mee uit de voeten.

Merk:Anssems

Type:AMT 1200 enkel-asser

Afmetingen:340 x 170 cm (2025)

Totaal gewicht:1200 kg

Eigen gewicht:350 kg

Laadvermogen:850 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de link van Peter kom je inderdaad op een enkelasser die precies goed zou zijn.

Ik woon alleen in het uiterste zuiden van het land en de verhuurder zit een stukje van mij af.

Dat is hierdoor weer een probleem. De 3500 kg is volgens de papieren van de camper, niet volgens mijn rijbewijs.

Heeft er soms iemand een Anssems enkelasser te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Richard,

Kijk eerst even goed naar wat er nu wel en niet mogelijk is voordat je een aanhanger aan gaat schaffen.

Volgens mij mag je namelijk meer dan je nu denkt.

Als je BE hebt mag volgens mij de combinatie namelijk meer dan 3500 kg wegen.

Je hebt dan de volgende drie beperkende factoren waar je rekening mee moet houden:

1 Hoeveel kilo mag de auto maximaal trekken

2 Hoeveel kilo mag maximaal met de trekhaak horizontaal worden voortbewogen

3 Hoeveel kilo kogeldruk

Dat de camper zelf niet meer dan 3500 kg mag wegen dat blijft natuurlijk. Zo is deze geregistreerd.

Daarnaast kun je, zoals al eerder aangegeven, altijd een trailer terug laten keuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad wat Gijs zegt. Ik heb ook BE en mag met meer dan de 3500 kilo rijden.

Citaat van de rijksoverheid:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen.html

Rijbewijs BE voor 19 januari 2013 gehaald

Met rijbewijscategorie BE van voor 19 januari 2013 mag u met een auto:

  • iedere aanhanger of oplegger gebruiken. Er is geen grens aan het leeggewicht + laadvermogen.

Let wel op de maximale trekhaaklast. Die staat vermeld in het kentekenbewijs of instructieboekje van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...