Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 maart 2014 Bij deze wil ik dus verschillende vragen stellen vooraleer ik de motor van mijn mk uitbouw (resto)Op de volgende 2 fotos zie je een leiding die vertrekt vanuit net onder de waterpomp (foto 1) en rechtstreeks aangesloten is aan de onderkant van het inlaatspruitstuk (leiding links op foto 2)Wat is de functie van deze leiding? Is dit ok? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 2 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 maart 2014 Op de volgende 2 fotos zie je een leiding die vertrekt vanuit net onder de waterpompWat is de functie van deze leiding? Is dit ok?dat is een koelslang voor de waterkoeling (waterpomp zeg het al, die pompt water door die slang, dat is om je motor te koelen anders wordt je motor te warm, daarvoor is waterkoeling bedacht. Dit heeft nagenoeg elke motor tenzij ze luchtgekoeld zijn en de Elsbettmotor heeft ook geen waterkoeling nodig) en als de slang niet lekt lijkt het me ok. Die slang zit normaal serieel met je kachel of soms via chokemechanisme verbonden, belangrijk is om hem niet af te doppen in elk gevalIk zie niet in wat dit met uitbouwen te maken heeft en als je niet weet wat iets is, maak dan een foto van alles, dan kan je altijd zien hoe het zat met terugbouwen maar als je vroeger met lego kon spelen, gaat dit ook lukken zeg ik altijd..zag ook je uitlaat, leg je motor iets hoger (dikkere rubbers) en een klein dun aluminium schildje voor de hitte over je dynamo of bodyrand maken is voldoende, ik mail je foto's van hoe het zat in de auto waar de uitlaat vandaan komt. Die had een dergelijke dynamo. Echt nodig is het schildje niet voor de dynamo, hitte geleidt wel weg op de alu behuizing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 maart 2014 Ok Bas, ik weet hoe waterkoeling werkt en wat de bedoeling is maar begreep niet goed dat deze aan het spruitstuk bevestigd wasDUS: ik kan tussen deze leiding mijn kachel aansluiten??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 maart 2014 Iemand een antwoord ivm de kachel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 maart 2014 Staat erbij hier 2 berichten terug Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 4 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 maart 2014 Heb je het begrepen Tim? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 4 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 maart 2014 Vermoet dat ik de kachel dus gewoon tussen deze leiding kan zetten (serieel ?) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 maart 2014 Ja, dus van waterpomp naar kachelradiateur en van kachelradiateur naar inlaatspruitstuk. Appeltje, eitje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Barwasser Geplaatst: 5 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 maart 2014 Ik lees net dit berichtBij mij is die aansluiting dus wel afgedopt en daar waar de koelslang naar het inlaatspruitstuk gaat.Zit bij mij de temperatuur sensor.Ik neem dus aan dat dit bij mij niet juist is aangesloten Bas?Grt Richard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 5 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 maart 2014 Wat er nog extra voorzien kan worden is een bypass tussen aanvoer en retourslang van de kachel.Op die manier blijft het koelsysteem toch mooi doorstromen als je de kachel uitzet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 5 maart 2014 Ik heb een kacheltje uit een oude heftruck liggen waar er een continu doorstroom is dus zal de bypass niet moeten doen vermoed ikFoto volgt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Edwin Kerstens Geplaatst: 5 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 maart 2014 Zolang je maar zorgt dat het koelsysteem van motor niet wordt belemmerd, wanneer je de kachel uit hebt staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 11 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 maart 2014 Bijgevoegd het kacheltje van aurora (niet groter dan een pingpong pallet) wat in de mk gaat komen, dus tussen het "kleine circuit" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephan Lauwerijssen Geplaatst: 11 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 maart 2014 Waarom een compleet kacheltje inbouwen ! Voor de warmte in de seven hoef je het niet te doen en voor de APK, ruitontwasseming heb ik een 12 V föhn gemonteerd.gr. stephan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Als ik morgenpost heb is het toch fris smorgens Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 12 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Zelfs in de winter rij ik vaak in korte broek, zo warm is het in de auto. Een kachel is volgens mij ook niet echt nodig.Weet natuurlijk niet hoeveel warmte zo'n pinto blok genereerd!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wichard Theunissen Geplaatst: 12 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Ik heb nog wel wat lange broeken liggen Gijs. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 12 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Aantrekken dan Wichard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Valckenborgh Geplaatst: 12 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Haha,Mannen ik denk dat iedere seven wel genoeg warmte produceerd.Dus kachel is idd niet echt nodig.Maar ieder zijn ding natuurlijk he, zo is iedere seven wel verschillend .Grtz Valck Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Mulder Geplaatst: 12 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 maart 2014 Hoi Ron,Ben blij dat ik er een vette kachel in heb zitten, wat een verschil met de Dax en Caterham........zonder.Heb er al weer een kleine 1500 km opzitten sinds afgelopen 1 januari....Zie je 13 april in Hoogerheide ???gr...Gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Valckenborgh Geplaatst: 13 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 maart 2014 Hey gerard,Ik heb nog 0km gereden dit jaar .Wat 13 april betreft was wel de bedoeling dat ik er ben je en hopelijk dit jaar met de VM.3 keer scheepsrecht of hoe luid dat spreekwoord. Ik hoop dat het weer goed is dan.Kan ik de VM van Bram en Antoon een keer zien nu die helemaal klaar is, ben al een paar keer willen gaan maar is er niet van gekomen .Grtz Valckie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2014 Ok, het volgende: de leiding die uit de motor komt naar een vatje gaat en dan terug de kleppendeksel in, ook nog een kleine leiding van het vatje gewoon naar buiten, wat is de bedoeling van deze leidingen? Karterverluchting of zo dacht ikEn wat is het blokje aan de motor waaruit de leiding van de eerste foto vertrekt?Kan ik dit vatje ook in een niet amaturistische vorm krijgen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 17 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2014 Dat is inderdaad je carterontluchting, bedoeld om dampen uit je carter af te voeren. Normaal gesproken heb je zoals op de 1ste foto een klep waaraan een slangetje zit die naar het inlaatspruitstuk gaat. Doordat daar vacuum ontstaat wordt het klepje geopend en worden dampen uit het carter meegezogen in het inlaatcircuit.Daarnaast heeft de olievuldop standaard een met staalwol gevulde beluchting die er voor zorgt dat het carter niet helemaal vacuum wordt gezogen.Jij hebt nu een oil catch tank constructie waarbij eventuele oliedampen zouden moeten neerslaan in het vatje op foto 2. Dit werkt alleen als de klep uit foto 1 is verwijderd. in dit circuit ontstaat namelijk geen vacuum en zou daarmee het klepje niet openen.Het slangetje naar de buitenlucht gooit alle andere carterdampen naar buiten. Deze worden nu immers niet meer afgezogen en verbrand via het inlaatcircuit.Oil catch tankjes zijn er in soorten, maten en vooral prijzen. Hangt er vooral vanaf of je 'm ook als spiegel wilt gebruiken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R. Broer Geplaatst: 17 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 maart 2014 Olie catch tank tussen de €50 en €150,-. De meeste zien er gelikt uit. Eyecatcher voor onder de kap. Zit wel verschil in formaat. Mij lijkt 0,5l voldoende, want je kan ze legen/schoonmaken. Speedon verkoopt ze, maar bijna elke tuningszaak bied ze aan. Google 'olie catch tank'.Ik heb er overigens ook een nodig. Bij mij loopt de slang vanaf de carterventilatie zo naar de buitenlucht. Geen ideale situatie dus! De meeste tankjes hebben 2 aansluitingen. Ik ga er een nemen met filter op het tankje ivm de ontluchting. De andere aansluiting naar inlaatspruitstuk laat ik vervallen. Aangezien ik Webers heb. Deze dus volgens mij afdoppen. Toch.... Warme lucht voldoende onder de motorkap dus liever verse lucht.Ben helaas ook nog leek, maar dit heb ik kunnen vinden na mij speurtocht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 18 maart 2014 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 maart 2014 oil catch tanks zijn er genoeg te vinden op e-bay (alle prijzen en modellen)grt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.