Ga naar inhoud

vin nummer


Gast Leon de Mooij

Aanbevolen berichten

Gast Leon de Mooij

Ik moet 1 dezer dagen mijn auto bij het R.D.W. op NL kenteken laten zetten.

Dus nu wil ik alles op een rijtje gaan zetten om te voorkomen dat ik zonder kenteken naar huis kan.

Nu mijn vraag : hoe moet het VIN nummer eruitzien?

Er staat nu alleen een handgeslagen nummer in het chassis.

Zonder begin of eind teken,klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij mij ook zo.

Mijn MEV Rocket is begin dit jaar op kenteken gezet.

Ook bij zijn er geen begin en/of eind teken aanwezig.

Het vin nummer bestaat bij mij uit 17 characters.

Bij de weg... Had het vin nummer zelf met de hand in het chassis geslagen omdat het in engeland op een opgelast plaatje was gezet. Dat wordt door de RDW niet geaccepteerd.

Ik was wel naar huis gestuurt de eerste keer met de mededeling dat ik terug moest komen voor een PAT onderzoek.

Maar tijdens het PAT onderzoek geen problemen gehad.

In mijn optiek had de eerste keer de keurmeester domweg geen zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. Het ingeslagen vin nummer in mijn Robin Hood werd ook niet geaccepteerd. Nummer is er vervolgens door de RDW er in gezet met zo'n laser ding en is aan begin en eind voorzien van een soort RDW hologram achtig geval... En zo goed gedaan dat 1 laklaag tot gevolg heeft dat nummer pleite is, grrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't worry ! Een vin van 17 posities mag dan ooit tot standaard zijn gebombardeerd, maar dat wil niet zeggen dat we ons daar in Europa (uiteraard :-) ) allemaal aan hebben geconformeerd, in tegenstelling tot de VS. De vin van mijn Striker heeft maar 6 karakters en klopt voor geen kilometer met de afspraken. En toch volkomen legaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bouwjaar na 1997 is dan wordt er misschien een probleem van gemaakt

Je hebt dan een verklaring van de fabrikant of nederlandse importeur nodig

Zorg ook voor een vin plate waar de aslasten op staan anders heb je daar ook weer een verklaring voor nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dit onderwerp hier zo aan de orde komt wil ik toch nog maar wat zeggen dan

Ik heb zo'n beetje alles meegemaakt op het gebied van die import en vin nrs in kitcars en raad niemand aan import zelf te doen.

Kom hier of ga wat mij betreft naar mijn concurrenten.

wellicht ten overvloede, zet niet een typeplaatje over een chassisnummer heen, slijp geen chassisnummers weg om ze vervolgens mooier te maken of wat dan ook.

Had laatst het geval klant die na aankoop zn stuur naar lijnks ging ombouwen waardoor het vin nr. verdween,

bij APK steekproef werd het kenteken ongeldig verklaard omdat het VIN niet op de aangegeven plek stond, en dus PAT (recherge identiteits) onderzoek gekregen. Mensen doen de gekste dingen zonder aan de gevolgen te denken.

Onlangs een klant gesproken die met zn nieuw gebouwde kitcar een in engeland opgelast vin nummer (Dat doen ze nog steeds bij oa MEV voor de IVA keuring) wilde verwijderen om vervolgens op dezelfde plek een nummer in te gaan slaan.. In zo'n geval ben je echt je kenteken kwijt

Ik heb onlangs een klant gehad die het ingeslagen vin nr, afdekte met een typeplaatje omdat hij dacht dat dat zo moest en vervolgens naar de RDW ging. Dat soort akties is vragen om problemen. .

Het is eigenlijk aan een ieder hier om zn nummer nog eens onder de loep te nemen. Vroeger werden die nummers nog wel eens op plaatjes opgelast op de buizenframes. Zo'n auto in een apk steekproef en je bent dus je kenteken kwijt. Eerlijk? nee want de rdw heeft het zo geaccepteerd maar DAT is niet meer bewijsbaar. Het is immers verwijderbaar en mogelijk dus omgekat. Dat is de redenering dan en je staat nergens..

Had hier laatst een seven rijder die het nummer in zn zijbeplating had staan ipv in de chassisbalken.

Gaat al jaren goed bij de apk, tot er een steekproef komt....

Waarom? Omdat de apk steekproefkeuringen door de rdw worden uitgevoerd.

Als tijdens zo'n steekproef blijkt dat je bijvoorbeeld een opgelast nummer hebt of vaag/slecht leesbaar, dan ben je je kenteken kwijt en mag je bewijzen dat de boel wel deugt. Dan zit je in een kip-ei situatie waar je overgeleverd bent aan de horror Haan zeg maar.....

Met de man van de stuurombouw is dat goed afgelopen mede omdat ik kon getuigen dat de auto bij mij afkomstig was, maar ik heb nu al enkele voorbeelden van mensen die zwaar gedupeerd zijn omdat ze tijdens de apk hun kenteken zijn kwijtgeraakt en het nooit meer terugkrijgen.

In zo'n geval kan ik je ook niet helpen tenzij de auto bij mij vandaan komt want ik heb van alles foto's.

.

Betreft samenstelling vin, deze moeten minimaal 4 karakters hebben dus niet 8 zoals hierboven staat. Als er minder dan 4 cijfers instaan mag dit ook en wordt de meldcode (normaal laatste 4 cijders vin) aangevuld met karakters "x" ervoor , zulke kitcars moesten tot voor kort in elk geval telefonisch apk afgemeld worden bij de rdw omdat het apk afmeld systeem dit niet ondersteunde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Don, bij jouw Striker is volgens het kenteken het vin ingeslagen in de rechter balk bij kofferruimte. Kijk maar eens in de buurt van de rechtergordel bevestiging op de balk direct achter de stoelen. Daar kwam ik op mijn Striker ook het vin tegen. Naast dat ik ook een gepopt alu Sylva plaatje heb met het vin, is het bij mij voor de import ook ingeslagen in de motorruimte op de rechterbalk. Vandaar dat dat laatste nu bij mij op het kenteken staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirk

Daar heb ik al zitten zoeken maar niet tegen gekomen maar kan altijd nog eens checken. Die alu plaatje heb ik ook erin met de vin nr en zo ook in de rechter balk in de motorruimte erin geslagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dirk

Daar heb ik al zitten zoeken maar niet tegen gekomen maar kan altijd nog eens checken. Die alu plaatje heb ik ook erin met de vin nr en zo ook in de rechter balk in de motorruimte erin geslagen

ik heb het zelfde bij mijn striker, wel een kort nummer van maar 6 cijfers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don, Jan, beetje off topic, maar de rubber bussen die in de lange trailing armen achter en de Panhard stang zitten, komen van de Panhard stang van een Vauxhall Chevette / Opel Kadett C. Met dank aan Jeremy Phillips die even in z'n geheugen moest graven. Voorbeeld:

http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_REAR_SUSPENSION_PANHARD_ROD_BUSH_-_3431086.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
Gast Rogier Smilde

Leuk om me weer eens even te verdiepen op dit forum.

Ik begrijp dat ik ook even naar mijn vin nr moet kijken. deze zit bij mij ook op een gepopt alu plaatje... Gelukkig nog geen steekproef gehad.

Nog even een vraag..

Dit VIN nr, dit is zelf bedacht, maar staat dit dan ook nog elders op een onderdeel van de auto? Of is dit gelinkt aan het chassisnummer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dutton zit er wel logica in de vin nummers. Heeft Bas mij ooit verteld.

Eerste letter is van het type. Bij mij dus een M van Melos. En dan volgt gewoon het serie nummer van 4 cijfers. Ik heb dus klaarblijkelijk de 53ste melos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp.

Bij div auto's staat het chassis nr op een andere plek als op het kenteken bewijs vermeld.

ik noem div renault.

Sterker nog bij een renault modus staat het chassis nr op een gepop nageld plaatje in de reserve wiel bak.

En dit leid nooit tot inname kenteken oid.

Waarom bij een kitcar dan wel dat is toch willekeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het zo, en daarbij beroep ik mij op al mijn eigen sierra's, escort's en fietstassen die ik gehad heb, dat originele ingeslagen nummer op plek staat, die op het kenteken vermeld staat. Dan mag je overal op een handigere plek een plaatje popnagelen. Tegenwoordig zie je ook heel veel dat het in een hoekje onder de voorruit gegraveerd wordt/is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ! Bij Renault vrij gebruikelijk dat chassisnummer is ingeslagen in chassisbalk onder voorstoel. Moet tapijt dus los. Renault heeft als aavulling daarop jarenlang een sticker op de B-stijl gehad en/of alu plaatje irgendwo, waar naast chassisnummer ook andere gegevens zoals het uitrustingsniveau op staan. Maar, alu plaatjes alleen, dat is niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het zo..... t. Dan mag je overal op een handigere plek een plaatje popnagelen. Tegenwoordig zie je ook heel veel dat het in een hoekje onder de voorruit gegraveerd wordt/is.

door dat soort aannames van zelf verzonnen handige plekken en gerotzooi verliezen auto's dus een kenteken zodra de rdw er een blik op werpt,

Er wordt geen auto meer geaccepteerd door de rdw zonder vast fabrieksmatig VIN nr, sommige amerikanen hebben idd die plaatjes en krijgen dan bij import een vin inslag bij de rdw als de identiteit van de auto rechtmatig geacht wordt. En opgelaste plaatjes is helemaal taboe. En ja er is willekeur toegepast en daardoor ontstaat dus ellende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...