Roy Schröder Geplaatst: 10 februari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 februari 2013 was een paar weken terug in Frankrijk bij mijn schoonfamilie, toen mijn schoonvader vertelde dat mijn zwager een nieuwe Twingo had gekocht.omdat hij de oude Clio net had volgetankt wilde hij de benzine eruit halen met z´n stofzuiger !niet eens een waterstofzuiger.......flinke knal en steekvlam was het gevolg.resultaat, garage bijna in de fik en stofzuiger uiteraard naar de hemel.heb eerst met verbazing naar dit verhaal geluisterd, maar daarna ontzettend gelachen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Thor Veldboer Geplaatst: 11 februari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Afgelopen jaar help een kennis van me met het voorbereiden voor de APK. Alles nagelopen, waarbij een hele bos draden achter het dashbord erg veel geode gaf. Uiteindelijk werkte alles, behalve de toeter. Natuurlijk op het stuur gedrukt, maar geen kik. Kennis kruipt onder de neus, of er eigenlijk wel een toeter in zat. Dat dan wel, maar tegelijkertijd bedacht ik dat de richtingaanwijzer óók een knopje heeft. Dus ik druk de hendel in terwijl mijn kennis met zijn oor tegen de toeter aan lag.Maar goed dat de voorkant een metalen rooster heeft, dat boog een beetje, kunststof had waarschijnlijk gebroken van de klap. En een pijn in zijn hoofd dat hij had, alleen wist hij niet of het van het geluid of de klap kwam! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 20 oktober 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Onlangs tijdens een ritje door de polder in de omgeving van Emmeloord (ik had er de Omex bij Speedon een beetje laten bijregelen omdat de motor bij de lagere herfst-temperaturen niet zo lekker liep en maakte gelijk een leuke rondrit van zo'n 150Km door de polder. Een mens moet toch zeker zijn dat door de werkzaamheden het gewenste resultaat behaalt wordt hé! En dat was zeer zeker het geval. We hadden in Croix al flink "gegast" maar omdat de motor nog nieuw opgebouwd is, hadden we het nog heel braafjes onder de 6.500 rpm gehouden. Nu we toch al zo'n 1.000 Km op de teller hebben staan, toch maar eens écht gas gegeven en tot de 9.000 rpm doorgetrokken... je weet niet wat er dán gebeurt... De ene moment sta je daar nog aan de rand van een polderweggetje en plots ben je ergens anders...) Nu tijdens die testrit was het me opgevallen dat ik het koppelingspedaal wel erg die moest intrappen om te onkoppelen... Zo zeer dat het best wel wat kracht vereiste om van drie naar twee te schakelen... "Pfft een akafietje" zei ik nog tegen Christel, "gewoon de draadstang tussen de hoofdkoppelingcilinder en het koppelingspedaal een beetje bijregelen en klaar is Kees!" Gisteren dat karweitje even gedaan om de auto klaar te zetten voor de "Grensrit" die voor vandaag werd aangekondigd. Ik was zo zeker van mijn stuk dat ik zelfs geen testritje maakte... Ik had gisteren nog wel een paar zaken te doen, " morgen zal wel blijken dat alles OK is" zei ik nog... Niets was minder waar... Ik had de draadstang de stomweg verkeerde kant omgedraaid, waardoor ik eenmaal de boel lekker warm werd, helemaal niet maar kon ontkoppelen...Moraal van het verhaal, Test altijd of de verandering, bijstelling of eender wat werkt...Greetz,Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 5 augustus 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 augustus 2016 Afgelopen winter motorblok uit de Westfield gehaald omdat er rare geluiden bij de koppeling weg kwamen (nu al na 11.500 kilometer en 1.5 jaar rijden?!). Piepende geluiden dat op een kapotlopend druklager leek. Druklager besteld en motor tijdens mijn vakantie gedemonteerd. Uiteindelijk bleek dat het druklager nog heel was en pieploos draaide... Wel zaten er wat sporen in het gedeelte wat tegen de drukgroep aan zit. Bleek het druklager verkeerd te zijn afgesteld en deze niet vrij liep van de drukgroep en dit het geluid produceerde. Druklager is ondertussen aan een clubgenoot verkocht die wel het lager kapot had... Geluk bij een ongeluk wel een mogelijk groot koelvloeistof lek weten te voorkomen nadat ik tijdens montage van leidingen naar het motorblok van het koelsysteem 2 schuurplekken heb ondekt. Dus dan maar alles vervangen voor silicone slangen. (Stond op het verlangslijstje maar niet uitgevoerd) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.