Ga naar inhoud

Een aantal vragen over mijn Striker


Jacco Hofstede

Aanbevolen berichten

Nu mijn striker in de schuur staat.

Ben ik maar begonnen met het herstellen van een aantal zaken die niet in orde zijn.

Allereerst is er iemand in NL die Striker specifieke onderdelen leveren kan?

2e vraag de snelheid meter geeft veel te weinig aan. als ik op te tom tom 100 km aflees geeft de snelheid meter maar 35 mph aan

Het is een kabel aangedreven meter en de meter is van Jeager is deze af te stellen?

De rubbers van de armen die langs de auto lopen van de achterwiel ophanging zijn nogal ruim.

Zijn hier Pu rubbers voor te krijgen?

waar kan ik het beste de gelcoat van de stiker mee poetsen?

De donor van mij striker was een 1979 Ford escort kan ik er dan ook van uit gaan dat de voor remmen afkomstig zijn van die escort?

Alvast bedankt

jacco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Theo Bakker

A) jaeger metertjes zijn in het verleden ook door donkervoort gebruikt, deze waren te ijken/verstellen aan achterzijde met schroeverdraaiertje, ligt aan type waarschijnlijk; andere optie is met gps zelf nieuw plaatje maken met kilometers erop.

B bussen kwestie van opmeten en kijken bij de autosportzaak , vb biesheuvel.nl of autosportcompany.nl

C) originele gelcoat polijsten en daarna vethouden met bootcleaner en bootwax vanuit de watersportzaak, is het al gespoten dan natuurlijk de reguliere poetsmiddelen.

D) bij autosloop naar oud escort remmen vragen en kijken of ze hetzelfde zijn.

Mvg tb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jacco Hofstede

Gepost Gisteren , 22:54

Nu mijn striker in de schuur staat.

Ben ik maar begonnen met het herstellen van een aantal zaken die niet in orde zijn.

Allereerst is er iemand in NL die Striker specifieke onderdelen leveren kan?

volgens mij heeft hp motorsport striker dealerschap (verbeter mij als dit niet zo is)

die zitten in donkerbroek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik gisteren eindelijk eens tijd had om naar mijn stiker te kijken.

Eerst maar eens begonnen met het repareren van de bedrading zodat alle verlichting weer werkt zoals het hoort.

Diverse kabel verbinders waren los geschoten.

Daarna de carbs maar eens gedemonteerd.

Deze zaten gemonteerd met 2 papieren pakkingen met daartussen een stalen met een rubberen ring en veel vloeibare pakking.

Ook de pakking tussen de kop en het inlaat spruitstuk was helemaal vergaan.

De carbs uit elkaar gehaald en ultrasoon laten reinigingen kwam een hoop zooi uit omdat er geen filter in de brandstof leiding zat.

Ze zien er nu weer als nieuw uit.

Ook het koelsysteem veranderd het werkt nu net zoals een Japanse auto het heeft.

Betere fan voor de radiateur geplaatst van een Megane die past perfect.

Een ding heb ik nog niet op kunnen lossen elke keer als ik de motor stil zet dan loop na een tijdje de benzine uit de kelken van de webers.

Ik had gehoopt dat het vervangen van de pakkingen van de carbs dit zou oplossen maar helaas niet.

Nu heb ik een elektrische benzine pomp bij de tank zitten maar het vreemde is ik zie nergens een benzine druk regelaar.

Zou de benzine druk de carbs doen overlopen als de motor stil staat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Hardnekkig poetsen kan je ook doen met Commandant 4. Daarna polijsten met elke standaard autopolish voor Metallic lakken. Werk super en snel.

Zijbeplating eerst schoonmaken met autowasmiddel en water. Als de boel droog is kan je het poetsen met Zilverpoets. Is in elke supermarkt te krijgen.

Wax-on, wax-off... succes!

article-1279213486350-0A7441E5000005DC-176257_304x456.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jacco,

Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst! Super bakkie!

Ik zag dat je PU bussen overwoog in je achterwielophanging. Dit heeft hier in D een hele discussie opgeleverd op het forum van de Seven-IG. Het was voor mij te technisch om het hier begrijpbaar uit te leggen, maar de uitkomst was dat dit afgeraden werd ivm de krachten die dan op het frame werden losgelaten. Jeremy Phillips schijnt het zo ontworpen te hebben dat een gedeelte van beweging van de achteras uit de flex van de rubbers moet komen. Het ging hier om een versie met de achteras van een escort en die had jij dacht ik ook.

http://www.seven-ig.de/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=11768

Is sowieso wel een gaaf stukje om te lezen voor iemand die met een Sylva bezig is. Veel fotos ook.. ;) Veel duitsers op het forum kennen het merk wel en het wordt ook gerespecteerd als zijnde een wagen met een goeie wegligging, maar er rijden hier maar weinig rond.

Succes met sleutelen en hou ons op de hoogte zodat ik me ook wat slimmer kan lezen..

Groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de foto's

Foto-C4EFQDM4.jpg

Foto-QOAROGRP.jpg

Foto-ZYQ4AUIP.jpg

Iemand een idee hoe het zit met die brandstof druk???

Ik zal morgen een druk meter lenen ik heb al gevonden dat de brandstof druk zo'3psi bedragen moet dus ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zat destijds een mechanische drukbegrenzer in die auto die altijd op 3.5 psi stond ofzo, veel meer moeten webers (of waren het dellorto's) niet hebben.

Vlotters zullen wel niet afsluiten als hij lekt.

Brandstofpomp zou je ook handmatig kunnen maken op een schakelaar (ook wel extra veilig) en die zet je dan ruim vantevoren uit voor je de auto binnen zet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren avond weer wat tijd gevonden om aan de striker te werken.

Eerst maar eens de brandstof druk gemeten deze is 0,4 bar.

dus dat kan het probleen van de overlopende carbs niet zijn.

Nog maar een keer die lekkende carb bekeken.

Nu zag ik dat het klikje van de vlotter enigzins krom was.

Deze weer in model gebogen en klaar.

Daarna maar eens gaan rijden Had ik helemaal nog niet gedaan.

Halverwege schrok ok me rot met en water tempratuur van 120 gr.

Maar de motor bleek helemaal niet aan de kook.

Maar als de fan gaat draaien of de verlichting aanzet dan gaat de tempatuur meter 30 gr verder omhoog.

Nog maar een keer alle massa's controleeren.

Ook heb ik de afsluit dop van het koelsysteem nog lek waardoor ik water verlies in het systeem.

En nog maar naar de ontsteking kijken wan de motor wil niet meer dan 4000 tpm draaien daarboven begint ie te knetteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Eric Kroeze

dit lijkt me ook niet bas verwacht eerder dat dit in de carbs afstelling zit.

simpele test.

draai alle co schroeven dicht (tel hoevel slagen dan weet je hoe ze nu staan)

draai ze allemaal 2.5 slagen op en dan weer rijden.

als ie bij 2,5 dit nog doet is er iets mis met de bandstof toevoer denk aan sproeier of zo.

of het moet totaal ergen anders vandaan komen ?

maar met deze test zijn je carb uit te sluiten

mvg

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag even naar het brandstof systeem gekeken.

de brandstofpomp hing los onder de auto die maar goed vast gezet.

Er zat ook geen filter in het systeem die ook naar gemonteerd.

Er is ook geen druk regelaar in he brandstof systeem.

Maar de druk op de carbs is als het de brandstof pomp loopt en het motor stil staat 0,4 bar.

De co stationair is met de co schroeven 1 hele slag uitgedraaid ongeveer 3%.

Als ik de schroeven 2,5 slagen uitdraai wil de motor nog steeds niet meer als 4000 tpm draaien.

ik heb de massa van het frame hersteld zodat de als ik de verlichting aan doe of de fan inslaat de water temp niet meer oploopt tot 130 gr.

Zou het ook nog in de massa kunnen zitten dat de motor boven de 4000 niet meer wil?

Mvgr jacco

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een contactpuntenonsteking hebt zou ik die punten eens vervangen en zowieso je bougies, die kunnen wel vetgeslagen zijn.

Ook compressie meten kan veel duidelijkheid geven. Koppakking kan ook nog de oorzaak zijn of toch de afstelling in de webers, veel mogelijkheden dus maar niet de massa

0,4bar is te veel, dat is 6psi en max is ca 3,5psi al denk ik niet dat dat de oorzaak is van het gestotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zag ik dat het klikje van de vlotter enigzins krom was.

Deze weer in model gebogen en klaar.

Bij veel carburateurs wordt de hoogte van het vlotternivo ingesteld door het lipje ("klikje"?)iets te buigen.

De vlotternaald komt zo iets hoger of lager te zitten zodat deze eerder of later afsluit en dus een lager og hoger vlotternivo.

Als je dit bedoelt met "enigszins krom" dan hoort dat waarschijnlijk zo om het goede vlotternivo te krijgen...

Het is overigens so-wie-so wel raadzaam om vlotternivo's eens een keer te kontroleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er al uit ben waarom hij niet verder dan 4000 tpm wil.

Ik heb de verdeler maar eens los gehaald.

Daar zat redelijk wat olie in.

Ook zijn de contactpunten helemaal ingebrand / ingeslagen.

Maar nu heb ik een ander probleem.

Ik heb een lucas verder die bewerkt is door Aldon om met de nokkenas te matchen.

Dus ik met de contact punten naar de automaterialen zaak.

Maar de punten die op een escort mk 2 zitten zijn anders volgens hun.

Ze hebben ook niets wat er op lijkt.

Welke moet ik wel hebben?

Nog een andere vraag wie verkoopt die Aldon verdeler in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er al uit ben waarom hij niet verder dan 4000 tpm wil.

Ik heb de verdeler maar eens los gehaald.

Daar zat redelijk wat olie in.

Ook zijn de contactpunten helemaal ingebrand / ingeslagen.

Maar nu heb ik een ander probleem.

Ik heb een lucas verder die bewerkt is door Aldon om met de nokkenas te matchen.

Dus ik met de contact punten naar de automaterialen zaak.

Maar de punten die op een escort mk 2 zitten zijn anders volgens hun.

Ze hebben ook niets wat er op lijkt.

Welke moet ik wel hebben?

Nog een andere vraag wie verkoopt die Aldon verdeler in NL?

Lijkt mij het ideale moment om die contactpunten helemaal overboord te gooien en er een hall gever op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de montage van de elektronische ontsteking.

vanavond maar eens een keer een goed stuk rijden.

Het is wel een enorme verbetering de x flow draait nu netjes 900 tpm.

Na een tijdje gaat ie dan wel sputteren maar dan een keer gas geven en dan loopt ie weer een tijdje goed.

Ook bij weinig gas en laag toerental en lage belasting (kleine gasklep opening) ik heb het gevoel dat de motor verzuipt.

Dat dat hij veel te rijk loopt was ook duidelijk bij het tanken de 1300 loop ongeveer 1 op 5 :sad:

Dat lijkt me wat veel ik had verwacht ongeveer 1 op 10 of is dat niet realistisch.

Ik heb ook nog een brandstof druk regelaar gekocht die zal ik morgen eens monteren.

dan heb ik eindelijk ook de juiste aanvoer druk op de carbs.

Verder verliep het eigenlijk prima geen kvs temperatuur problemen meer.

Ik vond alleen dat de motor wat veel toeren maakt 100 km is 4100 tpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Eric Kroeze

in bejaarde stand kan 1 op 10 best.

maar als ik met mijn 1600 xflow wat dijkjes pak is het eerder 1 op 6

ik zou de webers eens laten afstellen bv bij beek in utrecht

dan krijg je ze goed !!!

bijna zelf nie te doen

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Striker eens aan de co kast gehangen.

Dat had ik al eens eerder gedaan maar dat was voordat ik de carbs gereinigd had en de pakkingen vervangen had.

Als ik de auto start met warme motor.

Is die eerst een moment rond de 3% en loopt daarna langzaam op naar 9%.

De motor gaat dan ook onrustig lopen.

De co schroeven staan 1 hele slag open en als ik die verder dicht draai wil de motor niet meer stationair lopen.

Mocht ik dit weekend nog tijd over hebben dan zal ik proberen de benzine druk regelaar te monteren kijken of dat nog effect heeft.

Over die carbs goed afstellen ik kan daar toch ook voor terecht bij bccp dat is een stuk dichter bij mij in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik al eens eerder gedaan maar dat was voordat ik de carbs gereinigd had en de pakkingen vervangen had.

Heb je de Carbs van het spruitstuk af gehad ?

Zo ja hoe strak heb je de schroeven met rubber busjes weer vast gedraaid?

Hier ben ik namelijk de fout in gegaan, ben namelijk meer van injectie systemen, hier zitten die knullige rot busjes niet op :grin:

Op het moment dat je deze te strak aan draait loopt de auto voor geen meter meer omdat er valse lucht de motor in gaat via het spruitstuk.

Dit kun je testen door als de motor stationair draait, remmenreiniger rondom de aansluitingen te spuiten.

Loopt het toerental op dan heb je een lek.

Dit trucje geleerd van Alex :-)

Kan zijn dat je dit al wist dan is het oud nieuws :wink:

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...