Ga naar inhoud

een burton bouwen. iemand ervaring?


Gast N. Schuurman

Aanbevolen berichten

Gast N. Schuurman

mijn vader en ik willen samen een project beginnen. gewoon lekker samen iets doen.

eerst viel de smaak er op een 7 replica (westfield en mk indy) na test rit gemaakt te hebben erg overtuigd, maar een westfield en mk indy van boven de 15.000 euro werd toch wel veel. het moet natuurlijk wel een vader-zoon project blijven en geen jaren lang bedrijf.

toen zijn we in contact gekomen met iemand die zijn vader ook een burton had gebouwd. een hele andere auto, maar ook met klasse.

dus kan iemand vertellen hoe hij het allemaal heeft gedaan en gekost.

of weet iemand nog een andere leuke niet al te dure auto die we zouden kunnen bouwen (zo rond de 10.000 euro)

alvast bedankt, niels schuurman

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen zijn we in contact gekomen met iemand die zijn vader ook een burton had gebouwd. een hele andere auto, maar ook met klasse.

dus kan iemand vertellen hoe hij het allemaal heeft gedaan en gekost.

of weet iemand nog een andere leuke niet al te dure auto die we zouden kunnen bouwen (zo rond de 10.000 euro)

"Klasse"? :?

Sorry maar 10mille investeren in een verkapte eend?

:?::?:

Dit Klinkt niet zo aardig en erg bevooroordeeld en dat is het ook, (sorry eendbezitters.....) :twisted:

Dat mensen dit geld uitgeven aan een eend als je er ook een superseven voor kunt bouwen of er een mooie fatsoenlijke replica van koopt zoals een NG, Jba of iets dergelijks.

Het bouwen zelf is natuurlijk ook leuk en de kit op zich is een goed produkt.......maar wat heb je dan als het af is?Het loopt natuurlijk wel lekker zuinig en het is een leuk model, maar kom op zeg, die techniek.......

frapant is dat ik net zelf een burton eigenaar ben geworden door inruil.Die mensen hadden het licht gezien en rijden nu in een fatsoenlijke kitcar.

Ik weet nu nog niet of ik hem te koop durf te zetten tussen de andere kitcars.

update28 juni verkocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast N. Schuurman

klopt :D ik had namelijk dat topic op gestart, maar kwamen er idd achter dat het niet ging lukken, dus vandaar een burton en we hebben 10.000 euro te besteden dit betekend niet dat we dat moeten. het liefst geven ze zo rond de 5 a 6 mile uit. en iets meer als we besluiten er een wat betere moter in te stoppen i.p.v. de 28,5 pk die er standaard in zit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een gebruikte seven kopen en eerste een jaartje gaan rijden en vervolgens helemaal strippen en hem naar je zin maken.

Als je een beetje rond kijkt zie je behoorlijk wat sevens voor 10k.

Toch Bas?

Je ben wel wat negatief over Burton Bas...

Kan me voorstellen dat die mensen ook lol hebben met hun kit.

Het gaat dan niet zozeer over een snelle sportauto maar meer om een klassiek lijkend model. Je kunt ook allerlei Buggies kopen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondanks dat ik zelf een burton te koop heb vind ik het helemaal niks.

Het model ziet er leuk uit, de kit is van goede kwaliteit maar ik wil er niet in rijden. Is puur persoonlijk. Een grote groep mensen denkt daar anders over. Heeft met voorkeur te maken denk ik. Wel lekker zuinig en oldtimer, en dat is yoor veel mensen ook de doorslag....

update28 juni verkocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje eend kost tegenwoordig ook 10 mille Bas!!!

dus een burton mag dat dan zeker wel evenaren

ik vind het een kei gaaf model

gaat echt een beetje terug in de tijd

het retrogevoel

maar als je het over een sportauto hebt en waardevastheid is dat zeker niet van toepassing.

ik ken iemand die ruim 17 mille uitgegeven heeft en nog steeds bezig is met dat ding

een andere kennis heeft er 14 mille aan uitgegeven

is niet eens een echte mooie auto door goedkoop bekleding enzo

ga er maar vanuit als je iets moois wil bouwen dat de verkoper je altijd bergen beloofd en je onder de 10 niks fatsoenlijks kunt bouwen ,dus ook geen burton

dat is gewoon fantasie island.

mijn tip

koop iets wat echt bij je aansluit met een kenteken liefst en herbouw het of pas het aan naar wens.

hou hierbij rekening dat je wensenpakket het uiteindelijke bedrag gaat bepalen.

veel mensen kopen een opknapper voor weinig en zijn uiteindelijk toch het dubbele kwijt omdat de basis al niet goed is

lees de topics maar eens door van mensen die een kitcar kochten en er eerst jaren geld en tijd(das wel de hobby) in hebben gestoken zonder het uiteindelijke te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondanks dat ik zelf een burton te koop heb vind ik het helemaal niks.

Het model ziet er leuk uit, de kit is van goede kwaliteit maar ik wil er niet in rijden. Is puur persoonlijk. Een grote groep mensen denkt daar anders over. Heeft met voorkeur te maken denk ik. Wel lekker zuinig en oldtimer, en dat is yoor veel mensen ook de doorslag....

Volgens mij zwerft er nog ergens een filmpje van jou op het net met jou in een soort burtonachtige auto 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pascal Wassen

burton, lomax en andere kits op eend chassis hebben zeer zeker ook hun charme. ze zijn vooral ook aantrekkelijk door de makkelijke keuring om hem op de weg te krijgen. ik zou vooral zeggen, doen! het is zeker geen weggegooid geld. ik vind ze in elk geval mooi.

pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit engeland een seven halen (let op nieuwe apk en emissie eisen). Opknappen. Als je wat meer geld hebt kan je dan altijd nog upgraden. stap-voor-stap. Zelf een westfield uit engeland gehaald, stuur omgebouwd en een nieuwe zetec en T9 eringezet. Denk dat je qua sleutelen er niet zoveel tijd in kan stoppen als je zelf wilt. Voordeel is dat je met een seven nog verder kan qua vermogen etc etc (upgraden). Met een Burton stopt dat volgens mij een beetje bij 28 pk. Let op dat de basis goed is en ik denk beter een westfiled of zoiets kopen als een locost waarbij je bijna zeker al je geld kwijt bent en de vraag is wat je uiteindelijk hebt.

En voor 10k kan je best veel lol hebben als je het op deze manier doet. Doe het niet om rijk te worden. Elke euro is weg en je moet maar zien dat je dat terug krijgt, maar veel lol heb je wel. Dus goedkope westfield of zoiets met slecht blok erin, nieuw blok op internet of zelf reviseren (nieuw blok kan wel eens goedkoper uitpakken maar vergeet motormanagement systeem niet, indien nodig. Vrij kostbaar). Zoals al eerder gezegd, auto in concoursstaat is gewoon duurder maar als je het voor de lol doet en alles zelf maakt kan je best wat doen voor 10k. Wordt geen concours staat auto voor de duidelijkheid maar ik vraag me af ok een burton van 10k dat dan wel is. Naast de lol van het sleutelen is het rijden toch niet onbelangrijk. Denk toch niet dat een Burton tegen een seven op kan. Denk zelf dat die volle 28 pk snel gaat vervelen, maar dat is ieder voor zich.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mvgr.

bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen dit geld uitgeven aan een eend als je er ook een superseven voor kunt bouwen of er een mooie fatsoenlijke replica van koopt zoals een NG, Jba of iets dergelijks.

Het bouwen zelf is natuurlijk ook leuk en de kit op zich is een goed produkt.......maar wat heb je dan als het af is?Het loopt natuurlijk wel lekker zuinig en het is een leuk model, maar kom op zeg, die techniek.......

frapant is dat ik net zelf een burton eigenaar ben geworden door inruil.Die mensen hadden het licht gezien en rijden nu in een fatsoenlijke kitcar.

Ik weet nu nog niet of ik hem te koop durf te zetten tussen de andere kitcars.

Pfff wat een patser...krijg ik plaatsvervangende schaamte van... :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ar Beltman

Dat mensen dit geld uitgeven aan een eend als je er ook een superseven voor kunt bouwen of er een mooie fatsoenlijke replica van koopt zoals een NG, Jba of iets dergelijks.

frapant is dat ik net zelf een burton eigenaar ben geworden door inruil.Die mensen hadden het licht gezien en rijden nu in een fatsoenlijke kitcar.

Ik weet nu nog niet of ik hem te koop durf te zetten tussen de andere kitcars.

Pfff wat een patser...krijg ik plaatsvervangende schaamte van... :oops:

Haha het is inderdaad wel militant gebalk, heerlijk! Geert Wilders zou er een warm gevoel van krijgen shocked11.gif

Ik heb in een donker verleden 10 jaar eend gereden obscene8.gif(acadiane), lid geweest van de club etc, maar was er op een bepaald moment helemaal mee klaar...

De techniek is inderdaad heerlijk simpel van zo'n ding maar dat is er juist ook wel leuk aan, zolang je maar een effectieve manier hebt om de roest te weren aan het chassis.

De APK was altijd een hel..... evil17.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ar Beltman
De auto zal zich zelf moeten verkopen want heb er geen goed woord voor over behalve dat het er schitterend uitziet en "technisch" is zoals het hoort...

Hé Bas wellicht kunnen we een collecte houden onder de clubleden, steken we 'm daarna ritueel in brand evil21.gif

Inderdaad een 'mooie' Burton, voor een heel schappelijke prijs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou natuurlijk ook een zoetsappig relaas kunnen houden over een gratis picknickmandje, kosteloos gemonteerd door ons en gevuld met lekkernijen voor een heerlijke midzomer-zondagmiddag om dit prachtige sportief klinkende hollandse produkt tesamen met de vrouw uit te kunnen laten onder het genot van 's vaderlands beekjes en kronkelweggetjes wat dit grappige autootje erg zal bevallen door de geweldig comfortabele vering, ooit ontworpen om de Franse boer zijn eieren zonder schade door het weiland te kunnen laten verplaatsen.....

Bij besluipend onheil van boven kan de prachtige tounneau cover dichtgeritst worden zodat de vrouw zich kan verheugen op een toch nog droge zit..

:D

wie biedt er meer?

update28 juni verkocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marcel Haks

Nou Nou Bas, ja je kan het niet vergelijken met een seven, en nee ik denk niet dat je een burton voor 10k kunt bouwen, geeneen kitcar volgens mij :!:

Maar ik vindt het zeker een leuk modelletje om zondag rustig een toer ritje mee te maken, en de kwaliteit van het pakket kunnen volgens mij heel veel UK kitcar leveranciers niet aan tippen.....

Die van jou ziet er op de foto ook leuk uit vindt ik, al ken ik iemand die > 2 mtr lang is die heeft er één gebouwd en het is daadwerkelijk geen gezicht als hij erin zit :D

Maar zoals sommigen zeggen, misschien beter een kitcar kopen die klaar is en opnieuw opbouwen, je ziet er zat die wel een grote beurt kunnen gebruiken :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...