Ga naar inhoud

klokjes en meters


Gijs van Erp

Aanbevolen berichten

Hallo heren,

Wie kan me helpen bij het maken van de juiste keuze.

Aankomende week gaan we als het goed is een auto bestellen. Hier moeten natuurlijk de nodige meters en klokjes in komen.

Zelf zat ik te denken aan de volgende opties:

Speedo

toeren

oiliedruk

olietemp

watertemp

benzine

shiftlights

handmatige laptiming

(trip)odometer

voltmeter

Welke klokken kunnen jullie me aanbevelen en wat kosten ze ongeveer. Mocht ik nog wat vergeten zijn dan vul maar aan.

Een digitaal race display vind ik zelf niet zo mooi.

Ik hoor graag van jullie en natuurlijk fijne dagen.

Gr Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KitcarOnderdelen.nl

Gijs,

Wil je Duitse kwaliteit of Verre Oosten? Alles heeft zijn prijskaartje.

Maar als je alle meters in je dashboard wilt inbouwen, vrees ik dat je te weinig dashboard hebt.

Bekijk je budget en bepaal welke meters je als eerste er in wilt hebben en vergeet ook de sensors niet.

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs je hebt een Stack teller nodig hier zit alles op.

http://www.seven-inside.de/bau/hkt-gts/seite24/seite24.htm

Persoonlijk zou ik het niet te druk maken, past niet bij de s7ven die jullie willen ;)

Fijne dagen ciao xx

Heel toevallig!!!! Had zelf nl ook al rondgekeken en kwam ook bij de ST 700 uit. De prijs is idd niet misselijk.

Heb op de site gekeken, maar kom er niet helemaal achter wat deze klok nu allemaal tegelijk kan.

Neem bijv. de 700SR. Als ik het goed heb gezien doet deze het volgende:

Snelheid

RPM

Accu (geeft hij hier het voltage aan?)

accelratiemeter

odometer

tripmeter

Shiftlights

Er is volgens mij daarnaast nog ruimte om twee extra sensoren aan te sluiten.

Een daarvan zou ik dan gebruiken voor de laptimer en ik denk dat ik de andere leeg zou laten voor toekomstige uitbreidingsmogelijkheden zonder dat ik hiervoor het hele dashboard hoef te slopen?

Klopt dit bovenstaande?

Dan zou ik daarnaast nog 4 klokjes nodig hebben voor de oliedruk, de olietemp, watertemp en benzine, of vergeet ik dan nog iets?

@ Roel, Welke losse klokje heb jij in je HKT zitten, want dat kan ik niet goed zien op de plaatjes. En welke functies op de stack. Als ik me niet vergis heb jij de laptiming ook met een knopje toch?

Fijne dagen en ik hoor het wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens bij de koso dash boards. een veelvoud goedkoper

Veel beter leesbaar door heldere verlichting en alle functies, ook acceleratiemeter etc behalve G krachtmeter. Je hebt dan tevens alle indicatielampjes voor verlichting, programmeerbaar warning light op temperatuur, snelheid, rpm, etc...

Ik heb pas zo'n ding ingebouwd in een bike seven en dat stond niet verkeerd. Alle sensoren worden meegeleverd.

hier bijvoorbeeld http://www.digital-speedos.co.uk/

maar ook in NL goed te krijgen, vaak goedkoper dan in uk. Rond de 150-200 euro compleet

rx2n18.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs,

Het opgesomde lijstje klopt. En ja is voltage. Verder onhoudt dat ding alle peak waarden.

Display is instelbaar qua helderheid.

Gewoon een geweldig ding. Duur: ja. Maar je bent wel gelijk klaar.

Aansluiten en wat nog meer is ook zeer gebruiksvriendelijk.

Je voorstelling van wat het ding kan klopt in ieder geval.

En anders ga je toch even langs bij Roel of mijn persoon om de Stack even te beoordelen qua mogelijkheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch echt de klasieke look behouden met de ronde klokjes.

Ik heb vaak bij Roel in de HKT gezeten en had zelden problemen om de snelheid af te lezen. Wellicht dat hij daar meer over kan vertellen.

Het enige wat ik erg jammer vind van de Stack instrumenten is dat ze volgens mij alleen met zwarte omleisting te krijgen zijn. Ik zou het mooier vinden als ze chroom zouden zijn.

Wellicht kom ik dan toch weer op de VDO klokjes. Alleen hebben zij volgens mij geen Lap timer in hun klokjes verwerkt zitten.

Wellicht nog andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn er wel met chroom,classic look noemen ze dat. Google maar eens :lol: Ben ze ergens tegen gekomen maar weet niet meer waar

Dat klopt, maar deze serie omvat alleen snelheidsmeters en toerentellers.

Al de overige tellers helaas volgens mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...